اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام:

مقدمات ششمین جشنواره استانی شعر بسیج در ایلام فراهم شد

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: مقدمات ششمین جشنواره استانی شعر بسیج در ایلام فراهم شد.

مقدمات ششمین جشنواره استانی شعر بسیج در ایلام فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام و به نقل از روابط عمومی بسیج هنرمندان ایلام، محمود علیپور اظهار داشت: هدف غایی از برگزاری جشنواره شعر بسیج به نمایش گذاشتن توانمندی‌های هنرمندان بسیجی در عرصه‌های هنری و ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: جشنواره استانی شعر بسیج با محورهای موضوعی، بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، انتظار، امید و آرمان‌گرایی، مضامین آیینی، اجتماعی، حماسه اقتصادی در آیینه شعر و ... است.

وی ادامه داد: بزرگداشت استاد شعر متعهد، مرحوم خلیل عمرانی از دیگر اهداف برپایی این جشنواره در استان ایلام است.

این مسئول اضافه کرد: از اوایل خرداد ماه با ارسال فراخوان به کانون‌های بسیج هنرمندان و نهادهای فرهنگی هنری استان کار را آغاز کرده‌ایم.

این مسئول اضافه کرد: تعداد قریب به 90 نفر از شاعران استان با ارسال 400 اثر در این جشنواره مشارکت داشته‌اند که پس از جمع‌آوری، تفکیک و کدگذاری آثار توسط دبیرخانه جشنواره، کار داوری آثار توسط داوران مجرب استانی و کشوری صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: در نهایت تعداد 21 نفر در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به عنوان برگزیده مشخص شدند که از برگزیدگان این جشنواره در آیین اختتامیه جشنواره که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی برگزار می‌شود تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به میزبانی استان برای جشنواره سراسری شعر بسیج بیان کرد: همه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره در استان اندیشیده شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام پیشینه بسیار غنی شعر این استان در طول سه دهه از عمر انقلاب را یکی از دلایل برگزاری جشنواره سراسری شعر بسیج در استان ارزیابی کرد و گفت: شاعران ایلامی در این چند دهه همواره حضور بسیار پر رنگی در جشنواره‌های شعری کشور داشته و شاعران توانمندی از این استان هم اکنون در سطح شعر کشور مطرح هستند.

جشنواره سراسری شعر بسیج با همکاری نهادهای فرهنگی هنری استان هشتم مهرماه به مدت چهار روز در ایلام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2246/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول