اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های جالب اولین جلسه شورای شهر اردبیل

از شوخی‌های اعضای جدید تا جدیت برای تعیین تکلیف شهردار آینده

اولین جلسه چهارمین دوره شورای شهر اردبیل با حاشیه‌هایی روبرو بود که شوخی کردن و تکه انداختن اعضا به همدیگر از مهمترین از مهمترین مطالبی است که به چشم می‌آمد.

از شوخی‌های اعضای جدید تا جدیت برای تعیین تکلیف شهردار آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلسه ظهر امروز شورای شهر اردبیل حاشیه‌های جالبی داشت که آنها با بیان می‌کنیم.

* جلسه در حالی با 15 دقیقه تاخیر آغاز شد که تعدادی از اعضا حتی پیش از موعد مقرر آغاز جلسه در محل حضور پیدا کرده بودند و جواد زنجانی پیشکسوت شورا آخرین نفری بود که با یک ربع تاخیر وارد جلسه شد.

* تکه انداختن برخی از اعضا جالب بود به طوری که یکی از اعضای شورای شهر در کنایه به حاضران در جلسه گفت: حق به حق‌دار می‌رسد نگران نباشید.

* فضای جلسه که بسیار تنگ و خفه بود سبب شد تا تعدادی از اعضای جدید شورا جای سابق خبرنگاران را اشغال کنند و خبرنگاران یک گام عقب‌تر بروند به طوری که امکان نوشتن مطالب برای آنها بسیار سخت شده بود.

* برخی از اعضا که از محل نشستن خود ناراحت و گله‌مند بودند از قرعه‌کشی محل نشستن استقبال کردند اما زمانی که قرعه‌کشی انجام شد تعدادی به دلیل آنکه صندلی‌شان را مناسب ندیدند اقدام به گله‌مندی کرده و حتی برخی‌ها سعی کردند جایشان را به یکدیگر تعویض کنند.

* زنجانی و آقازاده و افسانه که از اعضای جدید شورای چهارم بودند دیرتر از همه وارد جلسه شدند در حالی که برخی‌ها منتظر ورود تمامی اعضا بودند تا جلسه را آغاز کنند.

* خوشبخت عضو جدید شورای شهر اردبیل که پیش‌تر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود اقدام به تلاوت قرآن کرد و آیاتی از سوره حشر را که القابی از خداوند متعال در آن آیات بود قرائت کرد.

* در آغاز جلسه رئیس شورای شهر به مدت 20 تا 30 دقیقه توضیحات مفصلی در خصوص قوانین و مقررات شورا، نحوه اظهارنظرها، نظم و انضباط در شورا، تصمیم‌گیری در صحن علنی و کمیسیون‌ها، نحوه حضور و درخواست مرخصی ارائه کرد و اعضای جدید تا فضای جلسه شورا بیشتر آشنا شوند.

* در اولین قرعه‌کشی صندلی‌ها شماره‌گذاری شد و بر اساس آن شماره‌ها در اختیار اعضا قرار گرفت تا محل نشستن آنها مشخص شود و از هفته آینده تابلوی مربوط به معرفی اعضا نیز بر روی میز جلوی هر عضو قرار می‌گیرد.

* یکی از اعضای شورای شهر زمانی که محل نشستن‌ها تعیین می‌شد به شوخی گفت: من از ستون می‌ترسم نمی‌توانم در کنار آن بنشینم که این سخنان با قهقهه اعضا روبرو شد در حالی که عضو دیگر به شوخی گفت: اگر بر اساس حروف الفبا محل نشستن تعیین شود بنده در آخر محل جلسه می‌نشینم.

* با نظر اعضای شورای شهر ترکیب هیئت رئیسه شامل رئیس، نائب رئیس و منشی اول در محل سابق باقی ماند و دیگر اعضا بر اساس شماره صندلی و قرعه‌کشی محل نشستن خود را شناختند که البته بعداً تعدادی به دلخواه جای خود را عوض کردند که برخی از شوخی‌های اعضا در تعیین محل نشستن خود جالب توجه بود.

* رئیس شورای شهر اردبیل به کنایه و شوخی خطاب به برخی از اعضای نظامی جدید شورا بیان داشت: اینجا پادگان نیست که صبحگاه مشترک برگزار کنیم یا بخواهیم خبردار بایستیم.

* در این جلسه قبل از طرح موضوع شهردار آینده اردبیل تمام اعضا اظهارنظر یک تا دو دقیقه‌ای انجام دادند و خواسته‌های خود را از رئیس شورا مطرح کردند که در این بین اظهارات کوتاه و سنجیده صفری منشی اول شورا جالب توجه بود که در یک کلام گفت با توکل بر خداوند کارمان را آغاز می‌کنیم.

* یکی از اعضای شورای شهر با انتقاد از زمان برگزاری جلسه و تداخل آن با زمان اقامه نماز مغرب و عشا تصریح کرد: اگر در جلسه آینده چنین تداخلی صورت گیرد بنده قبل از اذان مغرب جلسه را ترک خواهم کرد.

* اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند جلسات رسمی خود را چهارشنبه‌ها و جلسات کمیسیون‌ها را روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار کنند.

* یکی از اعضای شورای شهر اردبیل از هیئت رئیسه خواست تا محلی را در ورودی ساختمان شورا تعبیه کنند تا همه اعضا تلفن همراه خود را در آن محل قرار داده و در حین جلسه با تلفن همراه صحبت نکنند.

* در این جلسه همچنین طرح سه نامه برخی اعتراض‌ها را به دنبال داشت به طوری که اعضای شورای شهر اعلام کردند که این نامه‌ها باید به کمیسیون ارجاع داده شود تا بعد از بحث و بررسی‌ها در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

* این جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید موضوع تعیین تکلیف شهردار آینده اردبیل به دلیل طولانی بودن مباحث و روند کند تصویب نامه‌ها و درخواست‌ها به جلسه یکشنبه آینده موکول شد.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول