اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

اصیل‌ترین ابزار برای صدور انقلاب زبان شعر و ادبیات است

امام جمعه شهرستان نیر گفت:‌ اصیل‌ترین ابزار برای صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان زبان شعر و ادبیات است.

اصیل‌ترین ابزار برای صدور انقلاب زبان شعر و ادبیات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره شعر بسیج استان در فرهنگسرای الغدیر نیر برگزاری محافل فرهنگی و هنری و جشنواره‌های مختلف را در بی‌اثر کردن تهاجم فرهنگی دشمنان مفید و موثر ارزیابی کرد.

وی اظهار داشت: تنها هنر متعهد است که بر اساس اصالت‌های دینی و الهی انسان را به هدف متعالی و کسب فضائل اخلاقی رهنمون می‌سازد.

امام جمعه شهرستان نیر تصریح کرد: نقش هنر در همه عرصه‌ها بی‌بدیل و بی‌نظیر است و هنرمندان می‌توانند با خلق آثار متعهدانه دین خود را به اسلام و جامعه اسلامی ادا کرده و در این راستا کوشش کنند.

مقدسی با برشمردن وظایف هنرمندان در جامعه گفت: هنرمندان به عنوان قشر پیشگام و تاثیر‌گذار مسئولیت خطیر هدایت و خودسازی انسان‌ها را بر عهده دارد و باید به نحو احسنت این ماموریت مهم را انجام دهد.

وی یادآور شد: اگر در انجام ماموریت سستی و سهل‌انگاری از خود نشان دهیم در پیشگاه الهی جوابگو خواهیم بود چرا که خداوند نعمت هنرمندی را در وجود ما به ودیعه گذاشته است.

امام جمعه شهرستان نیر خاطرنشان کرد: هنر برای مردم و در خدمت مردم یک مسئله مهم و جدی به شمار می‌رود و از این منظر باید به تعالی انسانی توجه ویژه‌ای داشت.

مقدسی بیان داشت: اگر هنر در خدمت مردم قرار گیرد و مردم به سوی هنجارها و ارزش‌های الهی هدایت شوند در این وقت بر مسئولان لازم است دست هنرمندان را بگیرند و آنان را برای ادامه کار، تلاش و کوشش تشویق و ترغیب کنند.

وی افزود: فلسفه وجودی حکومت اسلامی هدایت بشریت به سوی کمال و دوری از هنجار‌هاست.

امام جمعه شهرستان نیر با اشاره به رشد و شکوفایی هنر شعر از زمان بعثت نبی مکرم اسلام عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) در برابر استفاده مشرکان از هنر شعر برای رسیدن به اهداف خود به یاران و انصار خود دستور می‌داد تا آنها هم با زبان شعر به مشرکان پاسخ دهند که خود این امر سبب شد ارزش سرودن شعر فزونی یافته و این هنر پر محتوا باشد.

مقدسی ادامه داد: شعر ایران پیشینه تاریخی و سابقه طولانی دارد و ایرانیان از دیرباز به این هنر فاخر علاقمند بودند و بعد از پیروزی انقلاب نیز بیشتر به این هنر بها داده شده است.

وی یکی از علل و عوامل موفقیت بزرگ انقلاب اسلامی از جمله در هشت سال دفاع مقدس را در کنار ایمان و اعتقادات، وحدت و یکپارچگی مردم، وجود شاعران متعهد و سروده‌های این شاعران گرانقدر توصیف کرد.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: اگر امروز می‌خواهیم انقلاب‌مان را به جهان صادر کنیم به نظر می‌رسد بهترین، گیرا‌ترین و اصیل‌ترین ابزار برای این کار زبان شعر و ادبیات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم از خانواده مرحوم ولی سطوتی شاعر عاشورایی شهرستان نیر، شهاب‌الدین وطن‌دوست، روزبه صمدی و ثریا خلیق داوران جشنواره، رحیمه دشتی، سعید اصغری نیاری، پری آخطه، محمد دشتی اعضای ستاد جشنواره و توران قربانی در گروه موفق شجره طیبه صالحان بسیج هنرمندان، سجاد ضامنی، مدیر کانون بسیج هنرمندان نیر و رجب ابراهیمی از شاعران پیشکسوت شهرستان نیر تجلیل شد.

انتهای پیام/62005/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول