اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت

همایش بزرگداشت 12 امامزاده خراسان جنوبی برگزار می‎شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه کرامت همایش بزرگداشت 12 امامزاده خراسان جنوبی برگزار می‎شود.

همایش بزرگداشت 12 امامزاده خراسان جنوبی برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‏‏‎الاسلام والمسلمین محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: اوقاف به عنوان متولی امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای شناخت و معرفت بیشتر همایش بزرگداشت امامزادگان را به مناسبت پنجم ذیقعده تدوین و ابلاغ کرده و برنامه‏‎های ویژه‎ای در دهه کرامت از یکم تا تولد امام رضا(ع) در نظر دارد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه‏‎ها ترویج و گسترش فضایل و مناقب اهل‏‎بیت(ع) در راستای بنیه دینی و مذهبی، تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، ارتقاء معرفت نسبت به شأن و منزلت امامزادگان در راستای تقویت بصیرت الهی در سطح جامعه و آشنایی با سیره و تاریخ امامزادگان به عنوان فرزندان ائمه معصومین(ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به تشریح برنامه‏‎های همایش بزرگداشت امامزادگان در خراسان جنوبی پرداخت و گفت: بررسی سیره امامزادگان از جهات علمی، معنوی، جهادی و اجتماعی امامزادگان کانون جوشش عواطف مذهبی و بستری برای رشد و تعالی بشر بوده و این موضوع بر اهمیت جایگاه آنان در اجتماع امروز می‌افزاید.

گرایلی با بیان اینکه دهه کرامت، دهه توجه به ارزش‏‎های الهی برای مقابله با آسیب‏‎های فرهنگی و دینی است، متذکر شد: اگر آحاد جامعه با اهل‏‎بیت(ع) انس یابند بدون‏ شک در مسیر رشد و تعالی قرار می‏‎گیرند.

وی اذعان داشت: مراسم استانی همایش بزرگداشت امامزادگان در بقعه امامزاده بی‏‎بی زینب‏ خاتون(س) سربیشه، جمعه 22 شهریورماه برگزار می‏‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قداست و جایگاه امامزادگان بسیار والا بوده و همواره مورد توجه مردم قرار دارد، افزود: ائمه اطهار(ع) و فرزندان بزرگوارشان هم در دنیا و هم در آخرت به یاری و مدد انسان می‏‎آیند و در این زمینه سفارش‏‎های زیادی هم درباره زیارت قبور ائمه و امامزادگان شده است.

*حضور خدام رضوی در همایش بزرگداشت امامزادگان

گرایلی از حضور خدام رضوی در همایش بزرگداشت امامزادگان خبر داد و یادآور شد: حضور خدام آستان قدس رضوی(ع) در خراسان جنوبی‌ و ایجاد فضای رأفت و محبت و در کنار آن انتقال سیره اهل‏‎بیت(ع) به ویژه سیره امام رضا(ع) و پیام ملکوتی آن امام همام که همانا تبعیت از حصن حصین ولایت است تأثیر شایانی بر جامعه و قشر جوان دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ هر جامعه تابع فضای حاکم بر آن جامعه است، تصریح کرد: فرهنگ دینی و معنوی زمانی بر جوامع حاکم می‌شود که فضا به سمت ‏و سوی دین و معارف با عظمت و والای دینی سوق داده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی دهه کرامت را دهه توجه به ارزش‏‎های الهی برای مقابله با آسیب‏‌های فرهنگی و دینی دانست و اذعان داشت: اگر آحاد جامعه با اهل‏‌بیت(ع) انس یابند، بدون‏ شک در مسیر رشد و تعالی قرار می‏‎گیرند.

گرایلی با اشاره به اینکه در این دهه با تأسی از فضایل اخلاقی ائمه‏ اطهار(ع) می‏‌توانیم ارزش‏‌های دینی را در جامعه نشر و گسترش دهیم، یادآور شد: امامزادگان باقریه(ع) بیرجند، امامزاده سیدعلی(ع) نهبندان، امامزاده شاهزاده علی(ع) دیهوک طبس، امامزاده سعدالله‏بن‌موسی(ع) زیرکوه، امامزاده سلطان ابوالقاسم(ع) نصرآباد  خوسف، امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس، امامزاده سلطان مصیب(ع) سرایان، امامزاده سیده زهرا(س) روستای نوزاد، امامزاده زیدبن موسی(ع) فرخ آباد قائن و امامزاده بی‏‌بی نجمه خاتون(ع) بشرویه میزبان مراسم گرامیداشت امامزادگان هستند.

انتهای پیام/69021/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول