اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیر شبکه بهداشت بابلسر

لیست نگرانی‌های حوزه سلامت مازندران منتشر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر گفت: لیست نگرانی‌های حوزه سلامت مازندران منتشر شد.

لیست نگرانی‌های حوزه سلامت مازندران منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، علی رحمانی امشب در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌های اصلی امور اجتماعی صحبت کردن در حوزه سلامت است.

وی افزود: بحث سلامت در چهار محور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برنامه‌ریزی و اداره می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر تصریح کرد: همواره جاذبه‌های خوبی که مباحث سیاسی و اقتصادی دارند باعث می‌شود حکومت‌ها و دولت‌های مختلف به امور سیاسی و اقتصادی بیشتر بپردازند.

رحمانی با بیان اینکه جاذبه‌های زیادی در امور فرهنگی داریم، اذعان داشت: اما همواره سلامت کمی، مغفول و مظلوم واقع می‌شود و آن جاذبه سایر امور را ندارد.

وی اضافه کرد: این امر فقط در کشور ما نیست بلکه در کشورهای دیگر هم دیده می‌شود اما در کشور ما بیشتر رایج بوده و جای نگرانی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر با تأکید بر اینکه نسبت به رفع این معضل اقدام و سلامت، حمایت ویژه شود، ابراز داشت: نگاه اقتصاددانان و سیاست‌مداران این است که سلامت اولویت همه کارها باشد.

این مسئول اذعان داشت: سیاستمدارانی که دنبال توسعه فرهنگی هستند می‌دانند که محور توسعه در یک کشور سلامت است و اگر سلامت نباشد توسعه اتفاق نمی‌افتد.

رحمانی خاطرنشان کرد: اقتصاددانان هم معترفند که 30 درصد درآمد ناخالص ملی کشورها مستقیما به سلامت جامعه ارتباط دارد یعنی اگر سلامت جامعه وجود نداشته باشد 30 درصد درآمد اقتصادی در جامعه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه شبکه بهداشت و درمان بابلسر در سال 91  یک هزار و 500 کلاس آموزشی با شرکت  80 هزار نفر و نیز 14 هزار بازرسی داشتیم، تأکید کرد: این نشان می‌دهد شبکه بهداشت و درمان یک دستگاه آموزشی نظارتی بوده و حتی در حوزه نظارت هم بیشتر آموزش می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: براساس نظرسنجی که در سه ماه گذشته از حدود 6 هزار شهروند مازندرانی درباره نگرانی آنها در حوزه سلامت داشتیم آنها مولفه‌هایی مطرح کردند که چند مولفه اصلی آنها می‌شود به مشکل زباله، فاضلاب شهری و بحث بهداشت مواد غذایی از تولید تا توزیع اشاره کرد.

رحمانی اذعان داشت: بعد از این نظرسنجی مجموعه درون بخشی بهداشت و درمان نیز مولفه‌هایی مطرح کردند که رده‌بندی‌ها تغییر کرد یعنی اولویت اول کارشناسان ما ارتقای سطح سواد سلامت مردم مطرح شد.

وی افزود: هر چه بتوانیم مردم را نسبت به مسئولیت خود در بحث بهداشت سلامت آگاه کنیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

رحمانی، مسائل و مشکلاتی زندگی ماشینی، بی‌تحرکی و استفاده از غذاهای آماده را از دیگر مؤلفه‌های مطرح شده از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان برشمرد.

وی در پایان یادآور شد: بعد از جمع‌بندی نهایی قرار شد نظرسنجی مردم و نظریه کارشناسان ادغام شده و نگاه و دغدغه مردم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/86010/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول