اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار دانشگاه علوم پزشکی اهواز

3 نوع فرآورده آرایشی و بهداشتی در خوزستان غیرمجاز اعلام شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز سه نوع فرآورده آرایشی و بهداشتی را در استان خوزستان غیرمجاز اعلام کرد.

3 نوع فرآورده آرایشی و بهداشتی در خوزستان غیرمجاز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بهزاد شریف مخمل‌زاده اظهار کرد: سه نوع فرآورده آرایشی و بهداشتی شامل خمیر بازی با نشان تجاری کید کلی(KIDDYCLAY) ساخت کشور تایلند، شیشه شوی با نشان های تجاری گلریز و آیسان تقلبی، دارای پروانه جعلی و فاقد مجوز از وزارت بهداشت هستند.

وی با بیان اینکه این نوع فرآورده‌ها به صورت قاچاق و غیر مجاز در سطح گسترده در بازارهای کشور و به ویژه خوزستان توزیع شده است، افزود: این نوع فرآورده‌ها به هیچ وجه مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن توصیه به استفاده نکردن از این محصول، هشدار داد: این فرآورده‌ها به دلیل قاچاق، تقلبی و مشخص نبودن مواد و ترکیبات شیمیایی آن غیر مجاز و غیر قابل استفاده است و مصرف آن سلامتی را به خطر می‌اندازد.

وی همچنین با اشاره به عمل میکروپیگمانتاسیون( تاتو) تاکید کرد: به دلیل مخاطرات ذکر شده در منابع علمی معتبر بین‌المللی همانند FDA مجوزی برای هیچ رنگی برای تزریق زیر پوستی با کاربرد آرایشی از این اداره کل صادر نشده و مراجع علمی کشور نظیر مرکز تحقیقات پوست دانشگاه شهید بهشتی نیز موید مورد فوق است.

شریف مخمل‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده، موارد تخلف را به صورت تلفنی با شماره 1490 یا 2232352-0611 به واحد رسیدگی و پیگیری به شکایات معاونت غذا و داروی خوزستان اطلاع دهند.

انتهای پیام/72001/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول