اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

کیفیت محصول مهم‌ترین شعار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مهم‌ترین شعار ما کیفیت محصول است و کیفیت محصول با مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی حاصل نمی‌شود.

کیفیت محصول مهم‌ترین شعار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید علی مختاری عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی که در اتاق جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: در هفته دولت پروژه‌های خوبی از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید که این نشانه فعالیت خوب همه دستگاه‌های اجرایی موجود در این سازمان است.

وی افزود: در هفته دولت حدود 290 پروژه به بهره‌برداری رسید که در این راستا برای 850 نفر از جوانان آذربایجان غربی زمینه اشتغال فراهم شد.

وی با بیان این مطلب که بیش از 50 درصد این پروژه‌ها اقتصادی بودند، ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توانستیم به فرامین رهبری لبیک بگوییم.

مختاری اذعان داشت: مدیریت مصرف آب یکی از سیاست‌های اصلی است که در سال گذشته مدیریت مصرف آب بعد از همایش دریاچه ارومیه یکی از استراتژیک‌ترین مباحث آذربایجان غربی لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه در مورد آب مصرف شده در بخش کشاورزی با چالش‌هایی مواجه هستیم، تصریح کرد: مدیریت مصرف از حیث اینکه برای مقدار آب مصرفی برنامه داشته باشیم، همواره مورد توجه بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: آبیاری‌ها باید در پایاب‌ها مورد پیگیری قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی در زمینه سدسازی و داشتن سد از استان‌های مطرح در کشور است، بنابراین نباید از پایاب سد استفاده کنند.

مختاری با تأکید بر این نکته که در کوددهی به محصولات کشاورزی باید از فضولات اصلاح شده استفاده شود، افزود: رعایت تاریخ کشت، بیمه و .. از مهم‌ترین نکات قابل توجه بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در همه حال طرفدار کشاورز و بخش کشاورزی است، اذعان داشت: گاهی مواقع مسئولان اجرایی در عقد قرارداد مابین ناظران کمی بی‌دقتی می‌کنند و این بی‌دقتی به ضرر محصول و کشاورز و در نتیجه استان تمام می‌شود.

مختاری در پایان عنوان کرد: برای جلوگیری از چنین مشکلات احتمالی بهتر است با شرکت‌هایی قرارداد ببندیم که سیاست‌های خوبی را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/61009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول