اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری:

جهاد کشاورزی متولی احیای دریاچه ارومیه نیست

عضو کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان رهبری گفت: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی نمی‌تواند به تنهایی نسبت به کاهش اثرات خشک شدن دریاچه ارومیه بر بخش کشاورزی بدون همکاری تمام نهادها و سازمان‌های اجتماعی اقدامی را انجام دهد.

جهاد کشاورزی متولی احیای دریاچه ارومیه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیدمحمد واعظ موسوی صبح امروز در نشستی با مسعود محمدیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از اقدامات انجام پذیرفته از ناحیه این سازمان در کاهش اثرات خشک شدن دریاچه ارومیه بر اراضی کشاورزی حاشیه این دریاچه تقدیر و اظهار کرد: اقدامات صورت پذیرفته لازم بوده ولی باید همه نهادها و سازمان‌های اجتماعی دیگر نیز این سازمان را در این مطلب یاری رسانند.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با توجه به پسروی آب دریاچه ارومیه، بسیاری از مزارع حاصلخیز و باغات مثمر حاشیه دریاچه ارومیه تحت تاثیر آن قرار گرفته است گفت: متاسفانه بیشتر زمین‌های کشاورزی در اثر کمبود آب زراعی بلااستفاده شده و در برخی موارد نیز، در اثر شوری بیش از حد آب چاه‌های کشاورزی کیفیت خاک مزارع از بین رفته است.

استاد سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» اظهار کرد: خوشبختانه مردم کشورمان با حضور حماسی خود در انتخابات، حماسه سیاسی را خلق کردند و لازم است تا با آغاز به کار دولت تدبیر و امید، نسبت به خلق حماسه اقتصادی جدیت مضاعفی صورت پذیرد.

وی با اشاره به تشکیل دولت فراجناحی از سوی رئیس جمهور اظهار کرد: در دولت فراجناحی باید از همه سلایق و کسانی که دل در گرو نظام اسلامی دارند به ویژه نخبگان حوزه و دانشگاه استفاده شود از این رو امید می‌رود دولت اعتدال، تدبیر و امید بتواند از همه سلایق مختلف استفاده کرده و دولت فراجناحی را در عمل نشان دهد.

عضو کمیسیون پاسداری از ولایت فقیه در مجلس خبرگان با بیان اینکه امیدواریم رئیس‌جمهور آینده بتواند با رفع مشکلات به یک دلبستگی و هماهنگی داخلی برسد و با ایجاد روابط صمیمانه با کشورهای مختلف جهان در عرصه بین‌المللی جایگاه جمهوری اسلامی ایران را به موقعیت و شأن در خور نظام اسلامی برساند، افزود: باید برای رسیدن به همه آرزوهای دیرینه ملت فداکار ایران و جامه عمل پوشاندن به شعارهای انقلاب و خواسته‌های ملت ایران همه دست به دست هم دهند و در صدد کارشکنی و سنگ‌اندازی نباشند تا دولت هم بتواند بر مسائل جزئی موجود در داخل غلبه پیدا کند.

وی با بیان اینکه حق ملت ایران است که بهترین جایگاه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را داشته باشند، افزود: دکتر حسن روحانی ریاست کمیسیون‌های سیاسی اجتماعی و پاسداری و حراست از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری را برعهده دارند و از آنجایی که در این دو کمیسیون بنده نیز عضویت دارم از این رو زمینه ارتباطی خوبی با ایشان وجود دارد و از این طریق می‌توان مشکلات موجود در منطقه را حل و فصل کرد.

در آغاز این دیدار مسعود محمدیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته از سوی این سازمان در رابطه با دریاچه ارومیه ارائه کرد و از نماینده مجلس خبرگان رهبری خواست تا نسبت به انعکاس مشکلات بخش کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه اقدامات لازم را به عمل رساند.

انتهای پیام/60001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول