اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته تعاون صورت می‌گیرد

تجلیل از تعاونی‌های برتر هرمزگان/ بهره‌برداری از 5 طرح تعاونی

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از برگزاری هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر و بهره‌برداری از پنج طرح تعاونی در این استان خبر داد.

تجلیل از تعاونی‌های برتر هرمزگان/ بهره‌برداری از 5 طرح تعاونی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد راستی عصر امروز در نشستی پیرامون برگزاری برنامه‌های هفته تعاون افزود: شرکت‌های تعاونی، تشکل‌های مردمی سازمان‌یافته‌ای هستند که علاوه بر دارابودن مزایای اقتصادی ـ اجتماعی و عملی‌ساختن ارزش‌های معنوی و فرهنگی نقش موثری را نیز در جهت برقراری عدالت اجتماعی و حرکت به سمت توسعه پایدار ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر در هرمزگان، اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان جهت شرکت تعاونی‌ها در این جشنواره، 120 تعاونی ثبت‌نام کردند که براساس شاخص‌های تعریف شده، از 27 تعاونی برتر با حضور استاندار، مدیران و مسئولان استان در این روز تقدیر می‌شود.

وی اظهار داشت: نبود شکایت عمده از تعاونی‌ها، رعایت استانداردهای اجباری تولید یا خدمات، برخورداری کارکنان از شرایط قانون کار و بیمه، گذشت حداقل سه سال از فعالیت شرکت تعاونی و برگزاری مجامع عمومی تعاونی‌ها به صورت سالانه از مهم‌ترین شرایط و عوامل برتری تعاونی‌هاست.

به گفته راستی، تقدیر از تعاون‌گران نمونه کشور، به تصویر کشیدن نقاط قوت و موفقیت این بخش، ترویج فرهنگ تعاون و شناساندن نمونه‌های موفق تعاونی و توانمندی‌های بالقوه آن و ایجاد انگیزه مضاعف در زمینه کار گروهی، بهره‌مندی بیشتر از استعدادها و نیز تجمیع سرمایه‌های اندک‌ از جمله اهداف این جشنواره است.

*بهره برداری از 5 طرح تعاونی در هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هفته تعاون پنج طرح تعاونی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

راستی با بیان اینکه، مسکن تولید مشترک کارگران بندرلنگه، تولید رنگ ماندگار پوشش شرق، شن و ماسه نوید رودان، مبشر نور دریا و کارآفرینان از جمله تعاونی‌های آماده بهره‌برداری است، افزود: فعالیت این طرح‌ها در زمینه مسکن، تولیدی و خدمات است.

وی اظهار داشت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از 58 میلیارد ریال و با 209 نفر عضو، زمینه ایجاد اشتغال برای 327 نفر را فراهم می‌کند.

گزارش شده است در حال حاضر بیش از پنج هزار تعاونی با بیش از یک میلیون و 500 هزار عضو در سطح استان ثبت شده است.

به گزارش فارس 12 تا 18 شهریور به نام هفته تعاون نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/88001/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول