اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از دخترک 3 ساله که خواب پادزهر می‌بیند

فاطمه در آرزوی نوش‌دارو به کما رفت

پس از انتشار خبر مرگ مغزی دختر سه‌ساله در بیمارستان 12 فروردین شهرستان کهنوج هنوز بازگشت فاطمه به زندگی در هاله‌ای از ابهام است.

فاطمه در آرزوی نوش‌دارو به کما رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، با وجود پی‌گیری‌های رسانه‌ای پس از انتشار خبر مرگ مغزی فاطمه دخترک سه ساله قلعه گنجی در تاریخ نهم مرداد ماه جاری که در اثر عقرب‌گزیدگی در بیمارستان 12 فروردین شهرستان کهنوج بستری است، هنوز تلاش برای بازگشت به زندگی وی ادامه دارد اما بهبود فاطمه در هاله‌ای از ابهام است.

بر همین اساس گفت‌وگویی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت انجام دادیم که به شرح ذیل است.

سیدفریدون افضلی با اظهار تأسف از این حادثه غم‌انگیز عنوان کرد: اکیپی برای بررسی موضوع به شهرستان قلعه‌گنج اعزام و مشخص شد در این زمینه قصوری از سوی کادر پزشکی ما صورت نگرفته است، اما کمبود امکانات در جنوب کرمان وجود دارد.

وی افزود: این کودک شب حادثه با بی‌قراری ساعت 12 شب از خواب بیدار می‌شود و والدین او دو ساعت او را در این وضعیت در منزل با داروهای محلی درمان می‌کنند، بعد از دو ساعت به جای مراجعه به درمانگاه و یا خانه بهداشت محل زندگی خود او را به شهرستان قلعه‌گنج می‌برند.

افضلی بیان داشت: پزشک با معاینه او نشانه‌ای از گزش نمی‌بیند و احتمال مسمومیت می‌دهد و اقدامات لازم را برای درمان اولیه انجام می‌دهد و بیمار را به همراه پرستار با آمبولانس به بیمارستان 12 فروردین شهرستان کهنوج اعزام می‌کند که در مسیر هم یک‌بار دچار تشنج می‌شود و پرستار همراه اقدام لازم را انجام می‌دهد.

بخش icu بیمارستان‌های بندرعباس و کرمان برای او پذیرش نمی‌دهند

وی خاطر نشان کرد: ساعت 3 بامداد کودک بیمار به بیمارستان 12 فروردین کهنوج می‌رسد، پزشک و پرستار این بیمارستان اقدامات لازم برای احیا را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول افزود: قلب بیمار احیا، اما بیمار دچار مرگ مغزی می‌شود، بیمار نیاز به icu داشته اما بیمارستان‌های شهرهای بندرعباس و کرمان برای او پذیرش نمی‌دهند و بیمار در همان بیمارستان نگهداری می‌شود و در آزمایش‌های خون مشکوک به عقرب گزیدگی تشخیص داده می‌شود و تزریق انجام می‌شود.

کمبود بخش icu در جنوب کرمان وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت گفت: در رسیدگی به این بیمار از سوی ما هیچ‌گونه قصوری صورت نگرفته است اما کمبودها در منطقه در راستای ارائه خدمات‌درمانی وجود دارد که یکی از این موارد نبود بخش icu است.

انتهای پیام/80002/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول