اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در واکنش به اعزام فقط یک حافظ قرآن به حج عنوان شد

زرنوشه فراهانی: کم‌توجهی به حافظان قرآن با مطالبه رهبری تناسب ندارد

حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه کم توجهی به حافظان قرآن با مطالبه رهبری متناسب نیست به اعزام تنها یک حافظ قرآن به حج اشاره کرد و گفت: حفظ قرآن در جهان اسلام جایگاه بالاتری نسبت به تلاوت آن دارد.

زرنوشه فراهانی: کم‌توجهی به حافظان قرآن با مطالبه رهبری تناسب ندارد

«حسن زرنوشه فراهانی» حافظ بین‌المللی قرآن که با وجود کسب رتبه سوم مسابقات بین‌المللی تونس در رشته حفظ کل قرآن کریم در سال 90 تاکنون با کاروان نور به حج اعزام نشده است در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های فرآنی خبرگزاری فارس گفت: سفر حج ظرفیت عظیمی است که باید به درستی از این موقعیت استفاده کرد چرا که مسلمانانی از سراسر جهان در این سفر معنوی حضور دارند؛ بنابراین ایجاد فضایی جهت شناساندن فعالیت‌های قرآنی ایران می‌تواند به نوعی بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

وی با بیان اینکه اعزام فعالان قرآنی به حج تمتع از نظر تشویقی و تبلیغی امری ضروری است، تصریح کرد: متأسفانه سهمیه حافظان قرآن در این اعزام‌ها بسیار محدود است به طوری که در سال‌‌های گذشته حدود 35 قاری اعزام می‌شدند اما تنها یک حافظ قرآن با این کاروان همراه بود، امسال نیز با توجه به محدود شدن سهمیه‌ها 20 قاری و یک حافظ قرآن به این سفر مشرف می‌شوند.

اعزام تنها یک حافظ قرآن به حج جفا در حق آن‌ها است

زرنوشه فراهانی با اشاره به اینکه بسیاری از قاریانی که تاکنون با کاروان نور همراه شدند حتی رتبه کشوری نیز نداشتند، اظهار داشت: در سال‌های گذشته قاریانی به این سفر معنوی اعزام شدند که نه تنها رتبه بین‌المللی بلکه حتی رتبه کشوری نیز نداشتند و در مقابل حافظان بین‌المللی بسیاری هستند که تاکنون به این سفر مشرف نشده‌اند چرا که مسئولان، تنها حافظانی که در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران موفق به کسب رتبه نخست شوند به حج اعزام می‌کنند که به نظر من این کم‌لطفی و جفا در حق حافظان قرآن است.

وجود حافظان در مراسم حج شبهه‌افکنی وهابیت را خنثی می‌کند

زرنوشه‌فراهانی خاطرنشان کرد: من منکر تأثیر تلاوت زیبای قرآن توسط قاریان نیستم اما مسئولان با برنامه‌ریزی می‌توانند ظرفیت اعزام حافظان قرآن را افزایش دهند چرا که وجود حافظان قرآن در جایی که وهابیت اقدام به شبهه‌افکنی علیه شیعیان می‌کنند نقش تبلیغی به سزایی دارد.

ترتیل‌خوانی قرآن را در مراسم حج به حافظان قرآن واگذار کنند

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش شورای عالی قرآن اجرایی کردن برنامه خوب در حج است، ادامه دارد: در مراسم حج بخش ترتیل‌خوانی برای کاروان قرآنی ایران توسط قاریان برگزار می‌شود که ما به مسئولان شورای عالی قرآن پیشنهاد دادیم این بخش را بر عهده حافظان قرآن که در این امر توانمندی بیشتری دارند اختصاص دهند تا به تناسب این برنامه‌ها تعداد حافظان قرآن اعزامی به حج افزایش یابد اما متأسفانه مسئولان معتقدند که ظرفیت ایجاد برنامه‌ها برای قاریان بیشتر از حافظان است بنابراین باید تعداد قاریان بیشتر باشد.

کم توجهی به حافظان قرآن با مطالبه رهبری در تضاد است

وی با بیان اینکه تحقق مطالبه رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن با رفتار و بی‌توجهی مسئولان به حافظان قرآن در تضاد است، تصریح کرد: یکی از راهکارهای رسیدن به هدف 10 میلیون حافظ قرآن تشویق و الگو قراردادن حافظان برای نوجوانان و جوانانی است که می‌خواهند در عرصه‌های قرآنی وارد شوند و مسئولان به این امر توجهی ندارند؛ بنابراین نمی‌توان توقع داشت که مطالبه رهبری در زمان مناسبی تحقق یابد.

تا رسیدن به مطالبه رهبری فاصله زیادی داریم

این حافظ بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه تا رسیدن به مطالبه رهبری فاصله زیادی داریم، یکی از راه‌های به‌ نمایش گذاشتن توانمندی‌های حافظان قرآن کشورمان را استفاده از ظرفیت حج دانست و افزود: ارج نهادن به حافظانی که در عرصه‌های قرآنی به موفقیت‌هایی رسیده‌اند باعث تشویق افراد می‌شود تا با استقامت و استمرار بیشتری حفظ قرآن را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه در جهان اسلام به قرائت قرآن کمتر توجه می‌شود، گفت: مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن تنها در کشورهایی همچون ایران، مالزی و تونس و به صورت دو سالانه در روسیه برگزار می‌شود به‌ طوری که حتی در کشور مصر که با قرائت قرآن شناخته می‌شود تنها مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن برگزار می‌شود بنابراین حفظ قرآن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول