اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور

بهره‌برداری از سه طرح بهداشتی و درمانی در قروه آغاز شد

سه طرح بهداشتی و درمانی، با حضور مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در قروه به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از سه طرح بهداشتی و درمانی در قروه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از اورژانس زنده یاد حمید زارعی، داروخانه شبانه‌روزی امام رضا (ع) و توسعه و تجهیز بخش اطفال بود که برای اجرای آن در مجموع 127 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

از اعتبار یاد شده، 44 میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی و بقیه را خیرین گرانقدر، خانواده مرحوم زارعی، خانواده شهید عصمت‌الله کرمی و خانواده محترم حسینی تقبل و اجرایی کرده‌اند.

اورژانس زارعی در زمینی به مساحت 883 مترمربع و اعتبار 7 میلیارد و 760 میلیون ریال احداث شده است که 250 میلیون ریال آن را دانشگاه علوم پزشکی کردستان، هزینه کرده است و بقیه هزینه آن توسط خانواده مرحوم زارعی پرداخت شده است.

داروخانه شبانه‌روزی امام رضا(ع) هم به همت دکتر جواد کرمی فرزند شهید عصمت‌الله کرمی در زمینی به مساحت 300 مترمربع و با هزینه‌کرد 2 میلیارد ریال احداث شده است که از نظر وسعت از داورخانه‌های شاخص در سطح استان به شمار می‌رود.

توسعه بخش اطفال بیمارستان شهید بهشتی قروه نیز دیگر طرحی بود که به بهره‌برداری رسید.

خرید یک دستگاه دیالیز به ارزش 410 میلیون ریال توسط خیر نیک‌اندیش حسینی انجام گرفته است.

برای توسعه این بخش در زمینی به مساحت 310 مترمربع 2 میلیارد ریال هزینه شده است که 100 میلیون ریال آن را خیرین هزینه کرده‌اند.

محوطه‌سازی و ایجاد فضای سبز و نیز تامین مصالح لازم نیز از سوی خیرین انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قروه در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: مصمم هستیم با رفع نواقص بهداشتی و درمانی در شهر، شاخص سلامت در شهرستان را ارتقا داده و بتوانیم در سطح استان و کشور مطرح شویم.

اسدالله اللهیاری افزود: میانگین مراجعه به اورژانس در شهرستان 320 نفر بوده است که با راه‌اندازی این اورژانس امکان افزایش ظرفیت تا 200 هزار نفر فراهم شده است.

وی افزود: اورژانس مرحوم زارعی با دارابودن آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی و نیز بخش‌های بستری مجزای کودکان، زنان و آقایان امکان خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان را فراهم می‌کند.

وی در پایان دسترسی آسان به خدمات اورژانسی را از دیگر مزایای اجرایی شدن این طرح اعلام کرد و افزود: حضور متخصصین در جوار این اورژانس ظرفیتی است تا بیماران نیازمند به خدمات تخصصی پزشکی بتوانند در اسرع وقت از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول