اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت:

حج یک عبادت استثنایی در دین مبین اسلام است

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت گفت: حج یک عبادت استثنایی در دین مبین اسلام به شمار می‌رود به طوری که مکان خاصی برای انجام اعمال آن در نظر گرفته شده است.

حج یک عبادت استثنایی در دین مبین اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حشمت‌الله قنبری در همایش بزرگ حج و طلایه‌داران تبلیغ که ظهر امروز در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: روش و نظام‌مندی حج در بین عبادات اسلامی خاص خودش و یک انحصار است.

وی افزود: شرطی که برای این عبادت خاص در نظر گرفته شده است، بار مسئولیت به جا آوردن آن را از دوش برخی از مردم برمی‌دارد چراکه آحاد مردم مخاطب حج نیستند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت بیان کرد: انتظار خداوند متعال از بندگانش این است که صحیفه وحی باشند و اگر کسی اینگونه نباشد اطرافش مملو از خسارت و زیان می‌شود.

قنبری تصریح کرد: قطع یقین هر کسی که حق الهی دور باشد و صحیفه وحی را از خود دور کند، در این خسارت غوطه‌ور می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از شروط حج دارا بودن تمکن مالی است، گفت: در خصوص داشتن تمکن مالی برای انجام فریضه حج به حدی بحث و گفت‌و‌گو شده که برای کمتر کسی ابهامی در این زمینه وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: علاوه بر تمکن مالی باید شرایط و مدخل مناسبی برای کسی که به حج مشرف می‌شود وجود داشته باشد تا بتواند پس از اعمال حج به معنای واقعی حاجی باقی بماند.

قنبری اضافه کرد: گاهی اوقات تعلقات سنگین دنیوی و مادی انسان را به زمین می‌دوزند و شرایط و زمینه‌های لازم برای تشرف وی به حج را فراهم نمی‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت با اشاره به آثار و برکات حج بیان کرد: حج دارای آثار بسیار شگفت‌انگیزی است به طوری که بسیاری از مردم پس از آنکه از حج برگشتند تا پایان عمر خود به معنای واقعی کلمه در حج باقی می‌مانند.

قنبری افزود: در بسیاری از کشورهای اسلامی که آداب دین مبین اسلام به صورت جدی در آن‌ها پیگیری نمی‌شود، مردم وقتی به حج می‌روند اسلام را با همه آدابش تعلیم می‌بینند و رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از علل استثنایی بودن حج وجود مکانی مشخص برای آن است، بیان کرد: این عبادت تنها عبادت در دین مبین اسلام است که مکان مشخصی برای آن در نظر گرفته شده و اعمال آن فقط باید در سرزمین خاصی که مکه نام دارد، انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: خاص بودن این سرزمین موجب شده که دشمنان اسلام توطئه‌های زیادی را علیه آن آغاز کنند و برنامه‌های متنوعی برای به فراموشی سپردن آن داشته باشند.

قنبری با اشاره به دسیسه‌های دشمنان اسلام برای نادیده گرفتن سرزمین مقدس مکه عنوان کرد: تنها نقطه کره زمین برای اینکه شمال و جنوب جغرافیایی آن کاملاً برهم منطبق باشند، سرزمین مکه است.

وی ادامه داد: اما با برنامه‌ریزی و دسیسه‌های دشمنان دین مقدس اسلام امروز نصف‌النهار گرینویچ به عنوان مبدأ قرار گرفته که شمال و جنوب جغرافیایی آن با هم هشت درجه اختلاف دارند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: دشمنان اسلام با این کار توجه مردم جهان به سرزمین مقدس مکه و دین مبین اسلام را کم کردند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

قنبری ادامه داد: اگر مکه را به عنوان نصف‌النهار مبدأ انتخاب می‌کردند، مردم جهان با کعبه که تمام هویت تعلیمی و تربیتی بشر را در خود دارد، روبرو می‌شدند.

این مسئول عنوان کرد: دشمنان اسلام می‌دانستند که اگر این میراث را به غارت ببرند، اندیشه توحیدی بشر را به سمت زوال و نابودی سوق می‌دهند به همین دلیل دست به چنین اقدامی زدند.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول