اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حفظ اشتغال موجود نخستین اولویت کارگروه اشتغال استان اصفهان است

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نخستین اولویت کارگروه اشتغال استان اصفهان را پرداخت تسهیلات جهت حفظ اشتغال موجود و تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

حفظ اشتغال موجود نخستین اولویت کارگروه اشتغال استان اصفهان است

ابوالقاسم معمارمقدم امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در زمینه برنامه‎ریزی‎های انجام شده در جهت توسعه اشتغال در استان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه دستگاه‌های اجرایی بخش غیر دولتی و دولتی جهت توسعه سرمایه‌گذاری برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال از حداکثر منابع و ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته است حمایت در قالب پرداخت تسهیلات است که از مهم‌ترین منابع آن صندوق توسعه ملی با هدف هدایت منابع مالی کشور به سمت تولید و اشتغال است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اختصاص منابع برای خرید تکنولوژی از خارج از کشور به صورت تسهیلات ارزی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان در قالب تسهیلات ریالی در دستور کار این برنامه قرار گرفته است.

وی نخستین اولویت در کارگروه اشتغال استان را پرداخت تسهیلات جهت حفظ اشتغال موجود و تکمیل طرح‌های نیمه تمام است دانست و تصریح کرد: در راستای حفظ اشتغال موجود بر اساس قانون بودجه سال 91 و 92 پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش در واحدهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته و در استان اصفهان نیز این موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرقته است.

معمارمقدم خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعاتی که مورد توجه کارآفرینی و اشتغال در حوزه روستاهای استان اصفهان است که در این راستا گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط جلسات متعددی برگزار و برنامه‎ریزی‌هایی در این مورد انجام شده است.

وی افزود: در کنار توجه به طرح‌های متوسط و بزرگ حمایت از طرح‌های خرد و کسب و کار خانگی را نیز در برنامه‌های خود در سال جاری قرار داده‌ایم.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حوزه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی تاکنون 307 رشته فعالیت در حوزه مشاغل خانگی را شناسایی کرده و در ستاد مربوطه به تصویب رسیده‌اند و هم‌اکنون بیش از 105 مجوز مشاغل خانگی توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه صادر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح حمایت از مشاغل خانگی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته موفق بوده است، بیان داشت: این طرح علاوه بر اینکه در حوزه مشاغل خانگی حائز اهمیت است در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز طرحی موفق بوده در زمینه اشتغال بانوان نیز دستاوردهای خوبی داشته است.

معمارمقدم اذعان داشت: از دیگر حمایت‌هایی که در زمینه سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده‌ایم پرداخت مابه‌تفاوت سود و کارمزد تسهیلات پرداخت به طرح‌هایی محقق شده‎اند و به تعهدات خود در زمینه اشتغال عمل کرده‌اند که یکی از مشوق‌های حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی از موضوعات مورد بررسی در سال جاری نظارت بر اجرای اسناد توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان دانست و گفت : برای هر دستگاه براساس وظایف آن یک سند توسعه اشتغال و سرمایه‎گذاری تدوین شده که به عنوان نقشه فراروی آن دستگاه در این حوزه در طول برنامه پنجم توسعه است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مهم‎ترین موضوعاتی که در حوزه حمایت‎های خود در جهت توسعه سرمایه‎گذاری خارجی و ایجاد اشتغال پایدار مدنظر قرار داده‎ایم ایجاد سازوکار لازم جهت انتقال تکنولوژی و سرمایه‎های خارجی به داخل استان از طریق کمیته کاری و استفاده از توان دستگاه‎های مربوطه است.

وی از دیگر اهداف این سازمان در سال جاری را توسعه کمی و کیفی کاریابی‎های غیردولتی و بین‎المللی در سطح استان دانست و اظهار کرد: در راستای توسعه اعزام نیروی کار به خارج از کشور به عنوان یکی از وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول برنامه توسعه کمی و کیفی کاریابی‎های غیردولتی و بین‎المللی در سطح استان است تا بتوانیم در راستای کاهش بیکاری به ویژه در بین فارغ‎التحصیلان دانشگاهی قدم‎های موثری برداریم.

معمارمقدم ادامه داد: در راستای توسعه کمی و کیفی مشاوره‎های کارآفرینی و سرمایه‎گذاری افزایش تعداد دفاتر مشاوره و خدمات تخصصی کارآفرینی در حوزه‎های صنعت، کشاورزی وخدمات در برنامه‎های سال جاری پیش‎بینی شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از این برنامه‎ها برای نخستین بار در سال جاری در دستور کار قرار گرفته‎اند و بخشی نیز با توجه به آسیب‎شناسی انجام شده در برنامه‎های قبلی سعی شده تا مشکلات موجود آن رفع و به سمت توسعه کارآیی و بهره‎وری حرکت شود.

انتهای پیام/63015/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول