اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

مشکل کمبود کادر درمانی تنها مربوط به استان بوشهر نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کمبود پرستار و کادر درمانی در تمام مراکز بیمارستانی استان و کشور احساس می‌شود.

مشکل کمبود کادر درمانی تنها مربوط به استان بوشهر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا رئیسی صبح امروز در نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: کمبود پرستار و کادر درمانی در تمام مراکز بیمارستانی استان و کشور احساس می‌شود و ما ناچار به بکارگیری نیروهای طرحی هستیم و فلسفه نیروهای طرحی نیز همین است که بتوانیم نیازهای نیروی انسانی در بهداشت و درمان را جبران کنیم.

رئیسی با اشاره به نسبت نیروهای پشتیبانی به نیروهای درمانی بیان داشت: نسبت نیروی پشتیبانی به نیروهای درمانی بیشتر است و نسبت کادر پرستاری به تخت بیمارستانی که باید 1 و نیم نفر باشد در استان بوشهر 3 و چهاردهم نفر به ازای هر تخت است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با گرفتن هزینه آزمایش از کارکنان دانشگاه گفت: بیمارستان‌های ما خود گردان هستند و درآمدهای بیمارستان نسبت به هزینه‌ها بسیار کم است اما اگر دستورالعمل در این زمینه وجود دارد حاضریم آن را اجرا کنیم البته یک سری تخفیفاتی به کارکنان داده می‌شود.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا با وجود کسری بودجه اقدام به بکارگیری نیروهای طرحی مازاد برنیاز می‌کنید، گفت: اگر شما دغدغه منابع مالی دارید باید دغدغه سلامت مردم استان نیز داشته باشید و بکارگیری نیروهای طرحی به هیچ وجه مازاد بر نیاز نیست و در مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت در روستاها نیاز مبرم به نیروی طرحی احساس می‌شود.

انتهای پیام/66006/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول