اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس صنعت گردشگری:

16 خواهرخوانده در زمینه گردشگری اصفهان حالت نمایشی دارد

کارشناس ارشد بین‌الملل صنعت گردشگری و مسافرتی با بیان اینکه یکی از راه‌های جذب گردشگر ارتباط با کشورهای خواهرخوانده است، گفت: 16 خواهرخوانده در اصفهان بیشتر حالت نمایشی دارد.

16 خواهرخوانده در زمینه گردشگری اصفهان حالت نمایشی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود شایسته ظهر امروز در نشست تخصصی اصفهان گردشگری، چالش‌ها و فرصت‌ها که در پژوهشگاه شاخص‌پژوه برگزار شد، اظهار کرد: صنعت گردشگری در کشور مانند یک فرد بیمار است که نیاز به کمک‌های درمانی و اولیه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات در عرصه صنعت گردشگری را خود به وجود آورده‌ایم، تصریح کرد: در این زمینه نیاز به آموزش‌ به تمامی افرادی که با توریست و گردشگر در ارتباط هستند احساس می‌شود تا بتوانیم از روند رو به کاهش این صنعت جلوگیری کنیم.

کارشناس ارشد بین‌الملل صنعت گردشگری و مسافرتی ادامه داد: حجاب مقوله‌ای است که در تمام کتاب‌های گردشگری در مورد آن نکات لازم قید شده است و هر توریست برای سفر به هر کشوری در این زمینه آگاهی‌های لازم را به دست می‌آورد، اما در مورد حجاب در ایران برای گردشگران خارجی چیزی قید نشده است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل برخی از توریست‌های خارجی با تصور اینکه باید از حجاب سختی برخودار باشند از سفر به ایران پرهیز می‌کنند.

شایسته با اشاره به لزوم ایجاد وزارتخانه گردشگری که مطرح شده است، بیان کرد: قبل از تاسیس وزارتخانه گردشگری تشکیل شورای عالی گردشگری ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این شورا نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، شهرداری، اداره اماکن، راهنمای گردشگر، راهنمایی و رانندگی، شورای اصناف، پلیس گردشگر و دیگر سازمان‌های مرتبط حضور داشته باشند.

این راهنمای گردشگر یادآور شد: لازمه راهنمایی خوب برای گردشگران در کشور رعایت حقوق است که در بسیاری از جاها در مورد خود ما رعایت نمی‌شود، پس چگونه می‌توانیم حقوقی برای گردشگران خود مطالبه کنیم؟

وی با بیان اینکه 16 کشور خواهرخوانده‌ بیشتر حالت نمایشی دارد، تاکید کرد: چنانچه با این کشورهای خواهرخوانده تعاملات فرهنگی و اقتصادی بیشتری داشته باشیم تاثیر بسیاری بر گردشگری کشور را شاهد می‌شویم.

انتهای پیام/63007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول