اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور مقابله به موقع با حوادث غیرمترقبه صورت گرفت

برگزاری کنفرانس مدیریت بحران در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

کنفرانس علمی مدیریت بحران با حضور 50 نفر از اعضای کمیته بحران و تعدادی از پرسنل بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

برگزاری کنفرانس مدیریت بحران در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کنفرانس علمی با عنوان «مدیریت بحران» ظهر امروز در بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برگزار شد.

در این کنفرانس افزون بر 50 نفر از اعضای کمیته بحران و نیز پرسنل بهداشت و درمان و بیمارستان صنعت نفت گچساران حضور داشتند.

دبیر کمیته بحران بهداشت و درمان صنعت نفت این شهرستان و استاد این کنفرانس علمی؛ به بیان مطالبی در زمینه اهمیت و ضرورت مدیریت بحران در دنیای کنونی پرداخت.

کریم رحمانی اظهار کرد: در دنیای کنونی با توجه به وقوع حوادثی از قبیل سیل، زلزله، سیلاب‌های فصلی، تصا‌دف‌های هوایی و ریلی و تروریسم و اغتشاشات خیابانی؛ افزایش اطلاعات در زمینه مقابله با بحران امری لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در جریان هر بحرانی به گروهی از مردم صدمه وارد شده و آنها را از خانه و کاشانه خود بیرون می‌کشد، افزود: در این مواقع، مهم‌ترین مؤلفه « مدیریت بحران در عرصه بهداشت و درمان » خواهد بود.

دبیر کمیته بحران بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با تشریح مدیریت بحران از دو جنبه استراتژیک و کاربردی تصریح کرد: بحران از هر نوع که باشد آثار قابل ملاحظه‌ای بر سرنوشت سازمان دارد.

رحمانی ادامه داد: بر این اساس نیاز به آشنایی با اصول و شیوه‌های صحیح مدیریت بحران هنگام معضلات و مشکلات اساسی، بیش از پیش احساس می‌شود.

وی مدیریت بحران را یک بخش اساسی از مدیریت استراتژیک دانست و عنوان کرد: غافل‌گیری و اضطراب، حملــه به اهـداف حیـاتی، تهـدیـد ارزش‌های بنیـادین، محدودیت، کمبود و یا نقص اطلاعات و نیز محدودیت و فشردگی زمان تصمیم‌گیری از جمله شاخصه‌های مهم بحران است.

لزوم آمادگی پرسنل بهداشت و درمان نفت برای مقابله با حوادث احتمالی در گچساران

رحمانی با بیان اینکه بحران دارای ویژگی‌های مثبتی نیز است، ابراز داشت: تقویت انسجام و یکپارچگی، ظهور استراتژی‌ها و تصمیمات بدیع و نوآورانه از جمله ویژگی‌های مثبت بحران است.

وی جلوگیری از بروز بحران‌های بزرگتر با آگاه‌سازی سیستم و تقویت حس همدلی و همکاری را از دیگر ویژگی‌ها و نتایج مثبت بحران برشمرد.

رحمانی با اشاره به اینکه کاهش خسارت‌ها، آمادگی، واکنش اضطراری و بازسازی به عنوان چهار رکن اساسی بحران است، تصریح کرد: مدیریت بحران؛ کنترل بحران در زمان بسیار کوتاه با استفاده از بهترین اصول و روش‌هاست.

وی افزود: پروسه مدیریت بحران شامل کاهش تقاضا، افزایش عرضه و برنامه‌ریزی و نظارت بر فرماندهی بحران است.

رحمانی یادآور شد: دستورالعمل این کمیته در سه مرحله قبل از وقوع بحران، حین بحران و بعد از وقوع بحران مطرح شده و آمادگی پرسنل کمیته بحران برای مقابله با حوادث و بلایای احتمالی در منطقه گچساران امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام/82014/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول