اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه کرامت صورت می‌گیرد

برگزاری همایش بزرگداشت امام‎زاده سیدعلی(ع) نهبندان

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه نهبندان گفت: همایش بزرگداشت و تکریم امام‎زاده آقا سید علی(ع) نهبندان در دهه کرامت 24 شهریور‌ماه جاری با حضور کاروان خدام رضوی برگزار می‎شود.

برگزاری همایش بزرگداشت امام‎زاده سیدعلی(ع) نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‎الاسلام محمد الهی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امام‎زادگان کانون نور، حق‌جویی و عدالت‌خواهی هستند و مکتب امامت مکتب عدل و علم و مکتب عدالت‌خواهی و عدالت‌جویی است.

وی ادامه داد: محیط فرهنگی و اجتماعی امام‎زادگان باید برای مردم به گونه‎ای مهیا شود که مردم در کنار امامزادگان احساس آرامش کنند و باید امام‎زادگان به پایگاه‌های مهم فرهنگی جامعه تبدیل شوند.

رئیس اداره اوقاف نهبندان گفت: وجود روحانیت سبب روشنایی جهان شده که اگر وجود روحانیت نبود، اسلام پویا نمی‎شد.

الهی اذعان داشت: بقاع متبرکه کانون‎های معنویت و جذابیت فطری است، بنابراین نیاز به پرورش دارند.

وی در ارتباط با اهداف برگزاری همایش امامزاده سیدعلی(ع) گفت: هدف از برگزاری همایش امامزاده سید علی(ع) آشنایی مردم در ارتباط با امامزادگان است که در این زمینه علما و مراجع تاکید دارند و همچنین در این ارتباط آیت‎الله سبحانی می‎فرمایند "با معرفی امامزادگاه به مردم حقیقت اهل بیت و تشیع را به جهانیان بشناسانید."

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه نهبندان اهداف برگزاری این همایش را ترویج و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه‎های دینی و مذهبی جامعه، تبدیل آستان مقدس امام‎زادگان به قطب فرهنگی، ارتقای معرفت نسبت به شأن و منزلت امام‎زادگان در راستای تقویت بصیرت ‎ولایی در سطح جامعه و آشنایی با سیره و تاریخ امام‎زادگان به عنوان فرزندان ائمه معصومین(ع) عنوان کرد.

انتهای پیام/69008/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول