اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی:

عدم آگاهی، مشکل خانواده‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد است

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: عدم آگاهی خانواده‌ها از مواد مخدر صنعتی، مهم‌ترین چالش اصلی در امر مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد افیونی در بین جوانان است.

عدم آگاهی، مشکل خانواده‌ها در امر پیشگیری از اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون به دلیل شرایط خاص زمانی الگوی مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به مواد صنعتی نظیر شیشه و کریستال و قرص‌های روان گردان تغییر پیدا کرده است، که نیازمند افزایش آگاهی و اطلاعات والدین نسبت به این مواد افیونی ویرانگر است.

وی با بیان اینکه آثار مخرب مواد صنعتی به مراتب بسیار خطرناک‌تر از مواد سنتی تریاک و هروئین است، افزود: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی خانواده‌ها، فرزندان و جوانان بیشتر به سمت استفاده از مواد مخدر صنعتی سوق داده می‌شوند.

عباس‌زاده افزود: برای آگاه‌سازی خانواده‌ها از مصرف مواد مخدر صنعتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طرح‌های مختلفی را برای شهروندان به مورد اجرا گذاشته و در دست اقدام دارد.

این مقام انتظامی گفت: با هماهنگی و تعامل با نهادهایی همچون امور تربیتی آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و کارخانجات مختلف، دوره‌های آموزشی پیشگیرانه توسط کارشناسان و متخصصان پلیس مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

وی اساس پیشگیری اجتماعی و سالم و مصون ماندن از مواد مخدر را آگاهی خانواده‌ها و والدین دانسته و تصریح کرد: والدین باید نسبت به رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته و با راهنمایی‌ها و تذکرات لازم آنان را از تبعات وخیم مواد مخدر آگاه ساخته و بدین ترتیب آینده مطلوبی را برای آنان تدارک دیده و با همدلی و همبستگی اعضای خانواده خود اجازه ندهند سرنوشت آن‌ها به تباهی و سیاهی برسد.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول