اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای شهر چابهار

9 عضو جدید شورای اسلامی شهر بندری چابهار و پنج عضو جدید شورای اسلامی شهر نگور با شرکت در مراسمی با قرائت سوگند به صورت رسمی فعالیت چهار ساله خود را آغاز کردند.

برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای شهر چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار صبح امروز در مراسم تحلیف اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر چابهار و نگور که با حضور اعضای شورای تامین، شورای اداری و معتمدین شهرستان چابهار در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شورا به عنوان یک نهاد مردمی و پلی میان مردم و دولت است که باید به عنوان نماینده مردم مشکلات را بررسی و برای حل آنها اقدامات ضروری را انجام داده و از سوی دیگر برای اجرای سیاست های دولت در شهر و روستا هماهنگی تنگاتنگی با نهادهای دولتی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمامی اعضای شوراها باید خداوند را ناظر اعمال و تصمیمات خویش بدانند، پرهیز از اختلاف و تکروی میان اعضای شورا، جلوگیری از انتشار اختلاف‌نظر اعضای شورا در میان مردم را از عواملی دانست که می‌تواند در موفقیت شوراها نقش بسزایی داشته باشد و مردم کارنامه درخشانی از عملکرد آنها را شاهد باشند.

فرماندار ویژه شهرستان چابهار با بیان اینکه روح قانون تعیین کرده تا امورات اجتماعی و فرهنگی شهر و روستا با انتخاب شوراها از سوی مردم انجام شود، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شوراهای اسلامی شهر، انتخاب شخص شهردار است که باید فردی قوی انتخاب شود تا بتواند براساس اهداف تعیین شده گام‌های برنامه‌ریزی شده و هدفمندی برداشته و بر این اساس آبادانی شهرها بر عهده شوراها است.

حیدری خطاب به منتخبین چهارمین دوره شوراها خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا با قوانین مربوط به حوزه کاری شوراها آشنا شوید چرا که شما به عنوان نمایندگان مردم در شوراها باید اشراف بالایی بر قوانین لازم داشته باشید و بدانید که وظیفه مسئولان در مقابل شوراها و وظیفه شما در مقابل مردم و مسئولان چگونه است.

وی مهم‌ترین وظایف شوراها را برداشتن باری از دوش دولت، کمک به رفاه عمومی شهر، استفاده از ظرفیت‎ها در راستای رضایتمندی مردم برشمرد و افزود: تعامل شورای شهر با دستگاه‌های مختلف می تواند روند توسعه همه جانبه را در شهر بندری چابهار شدت بخشیده و بسترهای لازم برای شکوفایی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را بیش از پیش ایجاد کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار تصریح کرد: شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و هم باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند و هم باید خدمات ارائه شده توسط دولت را به مردم گفته و تنگناها و محدودیت های قانونی را هم برای مردم بیان کنند.

حیدری با اشاره به اینکه شوراها بیانگر خواست و اراده مردم هستند، افزود: هر کدام از این منتخبین چهارمین دوره شوراها ماحصل رای حاصل از اراده، اعتقاد و اعتماد مردم قرار دارند و شوراها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و نشانه بلوغ فکری مردم است.

«الله بخش جدگال، دوست محمدبلوچ، واحدبخش دوربین، کمال کشکوری، مسعود بلیده، معین الدین سعیدی، حیدر معینی، عبدالله کتری زاده و نظرمحمد دوربین» 9 عضو دور چهارم شورای اسلامی شهر بندری چابهار هستند که با قرائت سوگند فعالیت چهار ساله خود را آغاز کردند.

قرار است امروز طی جلسه‌ای اعضای هیئت رئیسه شورای چهارم شهرهای چابهار و نگور انتخاب شوند.

انتهای پیام/75007/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول