اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی کردستان خواستار شد

راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی در مرز باشماق / ساماندهی منازل استیجاری روستایی در کردستان

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خواستار راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی در مرز باشماق شد.

راه‌اندازی دفتر خدمات مسافرتی در مرز باشماق / ساماندهی منازل استیجاری روستایی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آرمان وطن‌دوست صبح امروز در جلسه بررسی آسیب‌ها و مشکلات پیش‌روی تأسیسات گردشگری که با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات این اداره ‌کل در سنندج برگزار شد، خواستار ایجاد یک دفتر خدمات مسافرتی و راهنمای جهانگردی با همکاری و تعامل تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در مرز باشماق مریوان شد.

به گفته وی، ارائه خدمات و راهنمایی و هدایت مسافران و گردشگران خارجی که از کشور عراق وارد ایران می‌شوند از اهداف راه‌اندازی این دفتر است.

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خاطرنشان کرد: این دفتر ظرفیت مناسبی است تا گردشگران بتوانند در کوتاه‌ترین زمان نسبت به استقرار و اسکان در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اقدام کنند.

وطن‌دوست با اشاره به مشکلات موجود در مرز باشماق اظهار کرد: در حال حاضر 14 ارگان اداری در این مرز مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم میراث فرهنگی بتواند با همکاری و تعامل با این دستگاها دفتر خدمات گردشگری را به منظور راهنمایی مسافران و جلوگیری از سرگردانی گردشگران در مرز باشماق راه‌اندازی کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران تأسیسات گردشگری استان با همکاری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان باید نیرو و امکانات خود را ظرف 15 روز به منظور راه‌اندازی این دفتر در مرز باشماق مستقر کنند.

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بر ارائه آموزش‌های لازم به نیروهای تأسیسات گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: دوره‌های کوتاه مدت آموزش صنعت گردشگری با همکاری موسسه آموزشی افق برای تمامی نیروهای تأسیسات گردشگری خصوصاً دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمای ایرانگردی و جهانگردی و هتل‌ها در استان برگزار می‌شود.

گفتنی ‌است؛ ساماندهی منازل استیجاری روستایی هدف گردشگری پالنگان از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و شرکت ژیار شاهو برای ساماندهی منازل استیجاری روستاهای گردشگری معرفی و طبق مقررات گردشگری شرح وظایف برای آن تعریف شد.

این شرکت موظف است برای جلوگیری از ایجاد خانه‌های استیجاری غیر مجاز در این روستا براساس اختیارات تعریف شده اقدام کند.

انتهای پیام/79001/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول