اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مسجد باقرآباد کرمان امام جماعت ندارد

روستای باقر‌آباد در شش کیلومتری کرمان با یک‌هزار و 800 نفر جمعیت دارای مسجد اما بدون روحانی است.

مسجد باقرآباد کرمان امام جماعت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در کرمان به اهمیت ساخت مسجد و تاکید مقام عظمای ولایت در این مورد اشاره و اظهار داشت: می‌توان از پول زکات برای ساخت مسجد در مکان‌هایی که در آنجا مسجد وجود ندارد، استفاده کرد، اما ساخت مسجد باید بدون تجملات و زرق و برق دنیایی باشد.

حال سئوال عده زیادی از مردم روستای باقرآباد کرمان این است که مساجدی را ساختیم و یا از قبل بوده و در نزدیکی این مساجد جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و 800 نفر هم زندگی می‌کنند که همه آنها مسلمان بوده و شغل آنها کشاورزی است برای عبادت کجا بروند.

نباید یک روحانی فقط و فقط یک روحانی آن هم فقط شب‌ها بیاید برای نماز جماعت، صبح و ظهر پیشکش مسئولان امر، آیا یک روستا با این جمعیت و این موقعیت مکانی نباید روحانی داشته باشد.

هر وقت هم مراجعه شده برای درخواست روحانی، اداره اوقاف و امور خیریه به سازمان تبلغات ارجاع داده و سازمان تبلیغات هم می‌گوید، بودجه نداریم و حقوق و مزایای روحانی را خودتان متقبل شوید، آخر ما خودمان زیر خط فقر هستیم چگونه حقوق روحانی، محل زندگی و وسیله ایاب و ذهاب تامین کنیم.

با توجه به اینکه این روستا فاصله‌ای با شهر حدود شش کیلومتر دارد سئوال مهم از مسئولان امر این است که در خیابانی سه تا چهار مسجد وجود دارد و همه آنها دارای امام جماعت هستند، آیا نمی‌شود، نماز دو مسجد را ادغام کرد و جمعیت برای نماز در یک مسجد اقامه شود، مردم این روستا هم توقع بی‌جایی ندارند و فقط اگر هم شده برای نماز مغرب و عشاء روحانی می‌خواهند.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول