اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌‌الاسلام قرائتی:

اولویت‌ درآمدهای زکات فقرا و مسجد است

نماینده ولی‌فقیه در ستاد زکات کشور گفت: اولویت صرف درآمدهای زکات کمک به فقرا و احداث مسجد است.

اولویت‌ درآمدهای زکات فقرا و مسجد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌‌الاسلام محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در همایش زکات و حماسه اقتصادی در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم، نماز بدون زکات مورد قبول واقع نمی‌شود و با توجه به این اهمیت باید در کنار تمام‌ واجبات دینی به زکات‌ توجه شود. 

وی اقدامات انجام شده برای پرداخت زکات در کشور را قابل تقدیر دانست و بیان داشت: با این وجود هنوز هم می‌توان در این زمینه کار کرد، خداوند در قرآن کریم تنها برای امر واجب زکات، پیامبر (ص) را موظف به قدردانی از مردم کرده است.

قرائتی یکی از راه‌های دعوت به نماز و زکات را بیان الطاف خداوند عنوان کرد و ابراز داشت: ‌قرآن نخستین وظیفه مسئولان حکومتی را اقامه نماز اعلام می‌کند که کارهای خوبی در این زمینه پس از انقلاب انجام شده، اما هنوز هزاران منطقه پرجمعیت بدون مسجد وجود دارد.

عضو شورای مرکزی ستاد زکات کشور ابراز داشت:‌ احداث مسجد باید به عنوان اولویت دوم صرف درآمدهای زکات هر منطقه باشد‌، ‌مساجد با‌کیفیت ساخته شوند، اما از پرداختن به ظواهر بی‌مورد جلوگیری شود.

قرائتی با تاکید بر اینکه مناطق دارای جمعیت 2 تا 3 هزار نفری که فاقد مسجد هستند باید شناسایی و برای آنها مسجد احداث شود، افزود:‌ هر چه مردم مسجدی‌تر باشند، آمار فساد کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: ملاقات چهره به چهره با افراد به ویژه نسل جوان‌ به منظور جلب آنها به سوی نماز و سایر موارد دینی ‌تاثیر بیشتری نسبت به سخنرانی دارد.

قرائتی همچنین با تاکید بر فراهم کردن شرایط ازدواج آسان‌ و اختصاص بخشی از درآمدهای کمیته امداد به ازدواج‌ گفت: ‌افزایش سن ازدواج موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود که باید با برگزاری آسان ازدواج در راستای جلوگیری از افزایش سن ازدواج در جامعه اقدام کرد.

وی بیان داشت: مقررات‌هایی که هیچ پایه و اساسی در قرآن ندارد، تعطیل شود تا با مشکلات بعدی آن مواجه نشویم.

قرائتی افزود: بخشی از بالا رفتن سن ازدواج به دلیل آداب و رسوم اشتباهی است که خودمان گذاشته‌ایم و اکنون درگیر آن شده‌ایم.

انتهای پیام/80017/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول