اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

تظاهرات مردم مصر در مخالفت با حمله نظامی به سوریه

مردم مصر با برگزاری تظاهراتی در میدان «طلعت حرب» قاهره، پایتخت این کشور مخالفت خود با هر گونه دخالت نظامی خارجی در سوریه را اعلام کرده و شعارهایی در محکومیت مواضع جنگ‌طلبانه دولت آمریکا سر دادند.

تظاهرات مردم مصر در مخالفت با حمله نظامی به سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، مردم مصردر پاسخ به فراخوان «جریان مردمی» و «حزب الکرامه» این کشور، در میدان طلعت حرب در نزدیکی میدان «التحریر» این شهر تظاهرات کردند و هرگونه دخالت نظامی آمریکا در امور کشورهای دیگر را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی در مخالفت با هرگونه ماجراجویی علیه سوریه، از مواضع «کاخ سفید» در خصوص بحران سوریه انتقاد کردند و با برافراشتن پرچم‌های سوریه،‌ پارچه نوشته‌های «هنا دمشق» (به معنی: اینجا دمشق است) را بالای سر بردند.

براساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی در مخالفت با سیاست‌های دولت آمریکا و «باراک اوباما»، رئیس جمهوری این کشور، تاکید کردند که اوباما در راستای نابودی ملت‌های عربی و سرنگونی ارتش‌های قوی منطقه خاورمیانه گام بر می‌دارد.

«حسین عبدالغنی»، عضو هیئت امنای جریان مردمی مصر در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار ما گفت: این جریان مردمی با هرگونه دخالت نظامی در سوریه مخالف است و اگر آمریکا مایل به دخالت نظامی است، باید از کشته شدن مردم فلسطین توسط رژیم صهیونستی جلوگیری کند.

«عمر الشال»، عضو دیگر هیئت امنای جریان مردمی مصر که در این تظاهرات شرکت کرده بود، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، هر گونه حمله به سوریه را به مثابه تجاوز به قومیت عربی و امت اسلامی خواند و بر لزوم ایستادگی مقتدرانه در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و رویارویی با حمله نظامی به سوریه تاکید کرد.

در همین راستا، رئیس جمهوری موقت مصر بار دیگر، با هر گونه ماجراجویی علیه سوریه مخالفت کرد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول