اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فیلیپینی

ظریف: کنترل عواقب مداخله نظامی در سوریه از اختیار آغازکننده خارج است

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه توسل به زور کاملاً غیرقانونی بوده و بحران خاورمیانه را تعمیق و تشدید خواهد کرد، افزود: توسل به نیروی نظامی در سوریه عواقب بسیار خطرناکی دارد و کنترل عواقب آن در اختیار شروع‌کننده نخواهد بود.

ظریف: کنترل عواقب مداخله نظامی در سوریه از اختیار آغازکننده خارج است

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در تماس تلفنی امروز(دوشنبه) خود با «آلبرت روزاریو» وزیر خارجه فیلیپین ضمن بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به وی‍ژه سوریه، از دخالت نظامی یکجانبه در سوریه ابراز نگرانی کرد.

وى با اشاره به اینکه توسل به زور کاملاً غیر قانونی و مخل امنیت و صلح بین‌المللی بوده و بحران خاورمیانه را تعمیق و تشدید خواهد کرد، افزود: توسل به نیروی نظامی در سوریه عواقب بسیار خطرناکی دارد و کنترل عواقب آن در اختیار شروع کننده نخواهد بود،‌ بویژه آنکه اتهامات و مسئولیت استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه هنوز مشخص نشده و گزارش بازرسان اعزامی منتشر نشده است.

ظریف گفت: ایران خود،‌ بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی بوده و نه تنها سربازان بلکه مردم عادی ایرانی نیز قربانی این سلاح غیر انسانی هستند و لذا نسبت به کاربرد آن بشدت حساس می‌باشد و از نظر ما هر نوع استفاده از سلاح مرگبار شیمیایی ممنوع و محکوم است.

روزاریو وزیر امور خارجه فیلیپین نیز در این تماس تلفنی با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک تهران – مانیل،‌ بر علاقمندی کشورش برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی نیز با حساس توصیف کردن شرایط کنونی خاورمیانه و ضرورت دقت و رعایت همه جوانب، مبادله نظر دو وزیر خارجه را ارزشمند و مفید دانسته، خواهان تداوم مشورت‌های سیاسی بین دو کشور برای حل صلح آمیز مشکل خاورمیانه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول