اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در لیگ دسته اول

قم موفق به کسب رتبه چهارم راگبی کشور شد

تیم راگبی قم با کسب دو پیروزی و سه باخت موفق به کسب عنوان چهارم مسابقات راگبی قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور شد.

قم موفق به کسب رتبه چهارم راگبی کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رقابت‌های راگبی قهرمانی لیگ دسته اول کشور با شرکت تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر این رشته ورزشی به میزبانی هیئت انجمن‌های ورزشی استان آذربایجان شرقی به انجام رسید، ولی با صعود نمایندگان خراسان رضوی و میزبان به لیگ برتر همراه بود.

یکی از 10 تیم شرکت کننده در پیکارهای لیگ دسته اول راگبی قهرمانی مردان کشور تیم راگبی هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم بود و با اینکه عملکرد نسبتا خوبی در این پیکارها داشت، اما سرانجام نتوانست یکی از صعود کننده‌ها به لیگ برتر لقب بگیرد.

نتایج مسابقات لیگ دسته اول راگبی قهرمانی مردان باشگاه‌های کشور در حالی مشخص شد که شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی از تیم‌های شرکت کننده در این پیکارها میزبانی می‌کرد و بدین ترتیب نمایندگان خراسان رضوی و آذربایجان شرقی لیگ برتری شدند.

مردان راگبی باز قم در این دوره از پیکارها از مرحله مقدماتی تا رده بندی که حکم به کسب مقام چهارمی آنها داد در مجموع شش مسابقه برگزار کردند که یک بازی با تساوی همراه بود، تیم قم دو بار پیروز شد و سه بار نیز در مقابل حریفان تن به شکست داد.

مردان راگبی باز قم گام نخست را لرزان برداشتند و در دیداری سخت و البته نفس‌گیر در مقابل تیم میزبان یعنی شهرستان مرند با نتیجه دور از انتظار 31 بر صفر تن به شکست دادند تا شروع خوبی در مسابقات این دوره لیگ دسته اول راگبی کشور نداشته باشند.

با این حال تیم راگبی هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم امید خود را حفظ کرد و در دومین دیدار که برابر تیم راگبی ستارگان برگزار کرد توانست این حریف را با حساب 17 بر صفر شکست داده و بدین ترتیب نخستین پیروزی خود را در این دوره از پیکارها کسب کند.

مسابقه بعدی سومین دیدار مردان راگبی باز قم در مسابقات لیگ دسته اول راگبی قهرمانی مردان باشگاه‌های کشور بود که برابر تیم راگبی خلیج فارس برگزار شد و قمی‌ها توانستند از این بازی نیز سربلند بیرون آمده و در نهایت برتری قاطع 24 بر هفت را از آن خود کنند.

تیم اعزامی راگبی هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم در آخرین بازی مرحله مقدماتی که در دو گروه پنج تیمی به انجام رسید توانست تیم راگبی باران گیلان را با تساوی پنج بر پنج متوقف کند و بدین ترتیب جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را به همراه تیم راگبی شهرستان مرند به دست بیاورد.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ دسته اول راگبی قهرمانی مردان کشور تیم هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم یک بار دیگر با شکستی دور از انتظار با حساب 33 بر صفر از صعود به لیگ برتر و همچنین دیدار نهایی باز ماند تا برای کسب مقام سوم در بازی رده بندی به میدان برود. مسابقه رده بندی نیز که یک بار دیگر برابر تیم راگبی شهرستان مرند برگزار شد با برتری 19 بر 12 مرندی‌ها به پایان رسید تا بدین ترتیب در پایان این دوره از پیکارها تیم‌های هیئت خراسان رضوی، سهند تبریز، مرند و قم در مکان‌های اول تا چهارم جای بگیرند.

انتهای پیام/78002/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول