اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

فعالیت 1417 تعاونی در کردستان/ وجود 877 تعاونی غیرفعال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از فعال بودن یک‌هزار و 417 تعاونی با عضویت 645 هزار و 643 نفر در این استان خبر داد.

فعالیت 1417 تعاونی در کردستان/ وجود 877 تعاونی غیرفعال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 417 تعاونی با عضویت 380 هزار و 459 عضو مرد و 264 هزار و 711 عضو خانم در این استان فعال است.

به گفته وی، 473 نفر از اعضای تعاونی‌های استان را جامعه ایثارگری تشکیل می‌دهند.

وی همچنین از غیرفعال بودن 877 تعاونی در استان خبر داد و گفت: تلاش در راستای فعال‌سازی این تعاونی‌ها با توجه به اینکه سرمایه‌ و تسهیلات دریافت کرده‌اند برای جلوگیری از هدر رفت این هزینه‌ها امری ضروری و از اولویت‌های اداره‌کل تعاون است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نبود تفاهم در بین اعضا را از مهم‌ترین دلایل غیرفعال شدن تعاونی‌های عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد تعاونی‌ها با عضویت افراد خانواده و فامیل نقش بسزایی در جلوگیری از بروز این مشکلات است.

*ایجاد 63 تعاونی جدید

باغبانیان همچنین از ایجاد 63 تعاونی جدید با عضویت یک‌هزار و 250 نفر و اشتغال‌زایی 2 هزار و 41 نفر از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: سنندج با 18 تعاونی، مریوان 10 تعاونی و قروه 6 تعاونی بیشترین آمار تشکیل تعاونی‌های سال‌جاری در این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تصریح کرد: شناسایی و تقویت شبکه‌ بین تعاونی‌ها و بازسازی ساختاری سازمانی مدیریت تعاونی‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان است.

به گفته باغبانیان، ایجاد و تثبیت شغل‌های موجود، تقویت اتاق‌های تعاون، واگذاری بخشی از کارهای دولتی به بخش خصوصی، گسترش کیفی و کمی تعاونی‌ها و کمک به توسعه تعاونی‌های فعال از دیگر اولویت‌های مهم اداره‌کل تعاون در سطح استان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت و بسترهای مناسب برای توسعه تعاونی‌ها در استان فراهم است، بیان کرد: در حال حاضر سدهای زیادی در سطح استان داریم که می‌تواند ظرفیت مناسبی برا تشکیل تعاونی‌های عام و خاص در کردستان باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به عملکر کشاورزی مهر بخش تعاون در سطح استان اشاره و افزود: سامانه‌ای به منظور ثبت‌نام از افراد واجد شرایط تهیه و راه‌اندازی شده است.

به گفته باغبانیان، از ابتدای ایجاد این سامانه تا کنون بیش از 8 هزار و 190 نفر ثبت‌نام کرده که 5 هزار و 672 نفر آنها واجد شرایط تشکیل تعاونی مهر کشاورزی شناخته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 672 نفر از این تعداد سازماندهی و 193 تعاونی برای این افراد با ایجاد 3 هزار و 344  فرصت شغلی ثبت شده است.

* ایجاد 9 هزار فرصت شغلی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به فعالیت‌های این اداره‌کل در بحث ایجاد اشتغال در سال گذشته و امسال نیز اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد 50 هزار و 208 فرصت شغلی در استان در سال گذشته تعهد شده بود.

باغبانیان اضافه کرد:‌با ثبت 54 هزار و 748 فرصت شغلی در سامانه رصد ضمن تحقق کامل در این زمینه رشد 13 درصدی داشته‌ایم.

وی در پایان کل اشتغال تعهد شده در سال‌جاری را 30 هزار فرصت شغلی عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 9 هزار فرصت شغلی برابر با 21 درصد از تعهدات استان اجرا شده است.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول