اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان تاکید کرد

لزوم تمرکز اعضای شوراها بر مسائل کلان

استاندار کردستان گفت: شوراهایی که بیشتر تمرکز خود را بر روی مسائل اساسی قرار داده‌ و درگیر جزئیات نبوده‌اند عملکرد موفقتری داشتند.

لزوم تمرکز اعضای شوراها بر مسائل کلان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی ظهر امروز در مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهرهای تابعه استان کردستان در سالن پیامبر اعظم استانداری این استان به بیان سخنانی در رابطه با وظایف و نقش شوراهای اسلامی پرداخت.

وی با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه شوراها اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف باید از راهنمایی و مشورت اعضای شورا در پیشبرد کارها استفاده کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه شوراها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مدیران به شمار می‌آیند، اظهار کرد: در تمامی مسائل اداری و زندگی باید از ظرفیت‌های این شوراها استفاده شود.

شهبازی با تأکید بر صفات حسنه مردمان دیار کرستان اظهار کرد: این مردم همیشه در صحنه انتظار دارند شوراهای اسلامی در راستای رفع مشکلات و تنگناهای زندگی آن‌ها کوشا باشند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل کلانشهری ابراز عقیده کرد تجربه نشان داده است کسانی که بیشتر تمرکز خود را بر روی مسائل اساسی قرار داده‌ و درگیر جزئیات نبوده‌اند عملکرد موفقتری داشته‌اند.

استاندار کردستان در خصوص انتخاب شهردار نیز خواستار دقت نظر و مطالعه همه جانبه شرایط از سوی اعضای شوراها شد و گفت: شوراها باید طی روزهای آینده چند نفر را به عنوان نامزدهای احتمالی شهرداری‌ها معرفی کنند تا با بررسی صلاحیت‌های لازم زمینه انتخاب فرد اصلح فراهم شود.

شهبازی با بیان اینکه مجموعه استانداری آماده ارائه هر گونه راهنمایی به اعضای شوراها در انتخاب شهردارها است گفت: به هیچ عنوان قصد دخالت در انتخاب شهردار را نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: باید در انتخاب شهردار از نیروهای باتجربه و متخصص در کار استفاده شود چرا که پیشرفت شهر از این طریق امکانپذیر است.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه شهردار باید خدمتگزار بی‌منت مردم باشد اظهار کرد: هر شخصی که در این سمت قرار بگیرد باید در راستای کسب درآمدهای پایدار برای شهر فعالیت کند.

شهبازی در پایان ابراز امیدواری کرد اعضای جدید شوراهای در عمل به وظایف خود همت داشته باشند.

*پرداخت کمک 183 میلیارد تومانی به شهرداری‌ها

در ادامه این جلسه معاون عمرانی استانداری کردستان به تبیین نقش و وظایف شوراها پرداخت.

امیر قادری اظهار کرد: با توجه به تجربیات گذشته ثابت شده شوراهایی موفقتر هستند که کار سیاستگذاری و نظارت را سرلوحه امور قرار می‌دهند و از دخالت در کار اجرائی پرهیز کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه هر اندازه از سوی اعضای شوراها به مسائل کلان پرداخته شود موفقیت بیشتری حاصل می‌شود گفت: ارتباط مستمر و همیشگی با مردم و همچنین انسجام بیشتر مشکلات را کم خواهد کرد.

معاون عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه همراهی، تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی ضامن موفقیت شوراها است گفت: علاوه بر اعتبارات شهرداری‌ها با پیگیری استاندار مبلغ 183 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان و پروژه‌های کلان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول