اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مازندران:

ایران از نظر سرمایه‌گذاری در ردیف 145 دنیا قرار دارد

مسئول کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مازندران گفت: ایران از 185 کشور دنیا در ردیف 145 سرمایه‌گذاری قرار دارد.

ایران از نظر سرمایه‌گذاری در ردیف 145 دنیا قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، باقر اصفهانی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مازندران در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی مازندران، اظهار داشت: جلسات کسب و کار می‌تواند یاور برنامه ریزان اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه بر این مبنا، کمیسیون فضای کسب و کار را در اتاق بازرگانی مازندران شکل دادیم، تصریح کرد: وضعیت فعلی اقتصاد کشور، بسیار نامطلوب است.

اصفهانی با اشاره به اینکه می‌توان گفت که وضعیت اقتصادی کشور از 1300 به این سو، در بدترین شرایط قرار دارد، متذکر شد: باید تعارف را کنار گذاشت و به واقعیت پی برد.

این مسئول با بیان اینکه همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از اقتصاد ایران سخن می‌گفتند، خاطرنشان کرد: آقای روحانی بر اصلاح فضای کسب و کار تاکید داشت.

وی با اشاره به اینکه هشت میلیون جویای کار در کشور داریم، افزود: تولید ناخالص ملی 5.4 درصد رشد منفی داشته و قدرت خرید مردم 1.3 تا 1.8درصد کاهش یافته و حل این موضوع، کار ساده‌ای نیست.

اصفهانی گفت: از 1420 میلیارد دلار درآمد نفتی ایران، 720 میلیارد دلار در هشت سال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه هر اندازه قوانین دست و پا گیر کمتر باشد، کشورها توسعه یافته‌تر هستند، ادامه داد: صدور مجوز کسب و کار در امارات یک روز و در ایران 365 روز به طول می‌انجامد.

مسئول کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مازندران با طرح این پرسش که آیا مسئولان بد عمل می‌کنند یا قوانین مانع است، اظهار داشت: این قوانین است که دست و پای مسئولان را می‌بندد.

وی با بیان اینکه ایران از 185 کشور دنیا در ردیف 145 سرمایه‌گذاری قرار دارد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها سالانه 400 میلیارد دلار در چین سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اصفهانی با اشاره به اینکه در هشت سال اخیر 420 میلیارد دلار واردات در کشور انجام شده است، گفت: در سال 89 فقط 2 میلیارد و 179 میلیون دلار واردات میوه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر شاخص کسب و کار از 18 کشور منطقه در رده 16 قرار داریم.

مسئول کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: بر اساس آمار بانک مرکزی قیمت زمین 900 و قیمت مسکن 500 درصد افزایش یافته است.

اصفهانی افزود: ایران از منظر امنیت سرمایه ‌گذاری در ردیف 158 دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/86007/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول