اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سازمان نظام پزشکی ارومیه:

اشتغال به پزشکی مستلزم کسب پروانه نظام پزشکی است

دبیر سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: هرکس برای اینکه به طبابت بپردازد باید پروانه نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی ارومیه اخذ کند.

اشتغال به پزشکی مستلزم کسب پروانه نظام پزشکی است

غلام‌حسین خدارحم‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: یک ماده قانونی در این راستا وجود دارد که هرکس برای انجام طبابت در بخش خصوصی و دولتی باید پروانه نظام پزشکی اخذ کند، اما تاکنون این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ماده قانونی فوق در استان تاکنون چندان جدی گرفته نمی‌شد، ادامه داد: فقط افراد فعال در بخش خصوصی نسبت به دریافت پروانه از این مجموعه اقدام کرده‌اند، اما از سال جاری این موضوع جدی‌تر دنبال می‌شود تا همه پزشکان پروانه دریافت کنند.

خدارحم‌پور، اعضای این سازمان را 4 هزار و 777 نفر عنوان کرد و بیان داشت: این افراد از سازمان نظام پزشکی پروانه نظام پزشکی دریافت کرده‌اند، ولی در واقعیت تعداد پزشکان بسیار بیشتر از این آمار است.

وی، تعداد اعضای سازمان در ارومیه را 2 هزار و 497 نفر عنوان کرد و اذعان داشت: بوکان 286 نفر، خوی 523 نفر، مهاباد 310 نفر، ماکو 212 نفر، میاندوآب 448 نفر، نقده 290 نفر و سلماس نیز 211 نفر عضو دارد.

دبیر سازمان نظام پزشکی ارومیه با اشاره به اینکه پزشکان برخلاف تصور حاکم بر جامعه از وضعیت معیشتی چندان مطلوب برخوردار نیستد، یادآور شد: آنها با مشکلات و مسائلی روبه‌‌رو هستند که باید برای رفع آن گام برداشته شود.

انتهای پیام/61002/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول