اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

بانک اطلاعات نخبگان خلخال و کوثر شکل گرفت

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک اطلاعات نخبگان، مشاهیر و مفاخر خلخال و کوثر تشکیل شده است.

بانک اطلاعات نخبگان خلخال و کوثر شکل گرفت

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همانگونه که همگان اذعان دارند خلخال و کوثر از نخبه‌خیزترین مناطق کشور بوده و بزرگان زیادی در عرصه‌های مختلف از این مناطق به پا خاسته و رشد و تعالی پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به شکل‌گیری بانک اطلاعاتی نخبگان مشاهیر و مفاخیر در خلخال و کوثر گفت: بانک اطلاعاتی که توسط دبیرخانه همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر خلخال و کوثر شکل گرفته حاکی از این مسئله است که جنوب استان اردبیل واقعاً نخبه‌خیز است.

این نماینده مجلس که خود یکی از نخبه‌های هسته‌ای کشور محسوب می‌‌شود، تصریح کرد: علی محمدی‌اصل دانش‌آموز موفق خلخالی از نخبگانی است که اخیراً در آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌های سراسری کشور موفق به اخذ رتبه 12 کشور در گروه آزمایشی علوم تجربی شد که افتخار دیگر بر تارک خلخال پرافتخار است.

وی از خلخال به عنوان دیار نخبگان و شهر دانشگاهی یاد کرد و افزود: موفقیت این دانش‌آموز بایستی سرفصل موفقیت‌های دیگر فرزندان خلخال و کوثر باشد تا با الگو قرار دادن چنین جوانانی قدرت، اراده و تلاش را بر تمام سختی‌ها و دشواری‌ها تحمیل کنند تا مراحل ترقی را به سرعت طی کنند.

جعفری بنه خلخال با تبریک این موفقیت را به اهالی خلخال و خانواده محمدی‌اصل خاطرنشان کرد: دنیا در مقابل عظمت روحی چنین جوانان رشید و خودساخته واقعاً در حیرت و تعجب است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر خلخال و کوثر برای اولین بار در استان سرآغاز مهمی است تا نوابغ، علما، دانشمندان، اساتید و اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه و همچنین انسان‌های شایسته و موفق را بشناسیم و آنها را برای نسل آینده با افتخار معرفی کنیم.

وی یادآور شد‌: همین شناساندن، احساس افتخار و بالندگی‌ها را تقویت کرده و سبب می‌شود تا همه با بزرگان این سرزمین و بزرگ مردان و زنان شیر‌دل و افتخار‌آفرین بیشتر آشنایی پیدا کرده و در جریان علل و عوامل موفقیت آنها قرار گیرند.

جعفری بنه خلخال ادامه داد: سابقه مدرسه نوین ناصری در خلخال و وجود داشنگاه‌های متعدد در خلخال نشان از واقعیت‌هایی دارد و ماحصل وجود چنین تاریخ و مراکز علمی است که این دیار را متمایز از دیگر شهرهای استان می‌کند.

استاد دانشگاه امیر کبیر تهران در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی به دانشگاه علوم پزشکی، راه‌اندازی دانشکده فنی و حرفه‌ای، افزایش برخی رشته‌های فنی و مهندسی و نیز دایر کردن برخی رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد از جمله اقدامات تکمیلی فرآیند دانشگاهی ماندن خلخال بوده که با پیگیری‌های لازم به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/62001/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول