اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آلپ ایران در غل و زنجیر بایکوت خبری /شهرستان دنا غریبه‌ای برای رسانه‌ها

شهرستان دنا یکی از مناطق مهم گردشگری ایران در جنوب‌غربی کشور در بایکوت خبری به سر می‌برد.

آلپ ایران در غل و زنجیر بایکوت خبری /شهرستان دنا غریبه‌ای برای رسانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرستان دنا یکی از شهرستان‌های هشت‌گانه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این شهرستان تنها یک دهه است که از بویراحمد به عنوان یک بخش جدا شده و اکنون با عنوان شهرستان دنا با دو بخش به صورت مستقل در استان کهگیلویه و بویراحمد در نقشه‌ها به چشم می‌خورد.

بی‌شک شهرستان دنا خوش آب و هواترین منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود و مواهب طبیعی و خدادادی در ان وجود دارد که کمتر همانند آن را می‌توان در منطقه جنوبی ایران مشاهده کرد.

شهر سی‌سخت مرکز این شهرستان است و  هر ساله تعداد بسیار زیادی مسافر و گردشگر از جمله در فصل تابستان از این شهر و اماکن گردشگری آن بازید می‌کنند.

شهر سی‌سخت به مانند عروسی بر دامنه دنای همیشه سرفراز خودنمایی می‌کند و آرامشی به مسافران می‌دهد که شاید در کمتر جایی از ایران پهناور به مانند آن داشته باشیم.

 

صحبت از داشته‌ها و ظرفیت‌های شهرستان دنا نیاز به وقت و مجال کافی دارد چرا که از همین ظرفیت‌های بزرگ خدادادی هم به درستی استفاده نشده و اکنون در بحث زیرساخت‌های گردشگری حال و احوالی بیمارگونه دارد.

با ریشه‌یابی همه محرومیت‌هایی که این منطقه مهم و استراتژیک از لحاظ گردشگری و کشاورزی دارد پی خواهیم بود که سکوت رسانه‌ها خود در این محرومیت و ایستایی مزید بر علت شده است.

سفر ده‌ها موردی به این شهرستان و حتی نصب چندین و چند آگهی و اعلام به بسیاری از مدیران برای کمک به رفع این نقیصه، کارگر نیفتاده است.

امروزه آن‌چه کمتر در رسانه‌های مکتوب و مجازی و حتی صدا و سیما در این استان می‌شنویم مربوط به شهرستان دنا می‌باشد.

شهرستانی که در یک قلم بیش از 30 قله بالای چهار هزار متر در آن وجود دارد و امروزه آلپ ایران در کمای خبری به سر می‌برد.

 سکوت خبری دنا به نفع چه کسانی است

متأسفانه یکی دیگر از دلایلی که موجب شده این شهرستان در بایکوت خبری محض قرار گیرد حضور برخی افراد جا خوش کرده در ادارات هستند که نه خود خبری بوده و نه اجازه درز اخبار این شهرستان را می‌دهند.

اکنون به هر اداره و دستگاهی که در شهر سی‌سخت مراجعه می‌کنی این‌گونه می‌گویند که باید با مدیرکل استانی هماهنگ باشیم و عدم پاسخگویی به خبرنگاران به بهانه‌های مختلف باب شده است.

هراس از رسانه و هر آن که اسم خبرنگار بر پیشانی دارد در شهرستان دنا و به خصوص مرکز آن یعنی شهر سی‌سخت واقعاً آزار دهنده است و نمی‌دانیم که تا به کی این موضوع به حال خود پا برجاست.

چرا باید در منطقه‌ای که نیاز به معرفی و شناسایی بیشتر به اهالی کشور دارد، افرادی باشند که اجازه ندهند شهرستان دنا بندهای اسارت در بایکوت خبری را پاره کرده و شاهد شکوفایی بیشتر باشد.

به یقین در این‌جا وظیفه مسئولان و متولیان فرهنگی به خصوص ارشاد اسلامی سنگین است کاری که تاکنون انجام نشده و قدمی برای شکستن این حصر بر نداشته‌اند.

نمی‌دانیم چه کسانی از این بایکوت خبری در شهرستان دنا بهره می‌برند و نبود رسانه در این دیار به نفع چه کسی و یا چه افرادی است اما می‌دانیم که اگر این غل و زنجیر به پای دنای همیشه سربلند باشد دیگر امیدی به توسعه و پیشرفت نیست.

متولی روشن کردن موتور خاموش روابط عمومی‌های دنا چه کسی است

نمی‌دانیم که مسئولیت شورای اطلاع‌رسانی این شهرستان توریستی بر عهده چه کسی است اما همین را می‌دانیم که اگر چنین سازوکاری یا چنین مسئولیتی در این شهرستان وجود داشته باشد مسئول نخست پاسخگویی این مشکلات خواهد بود.

در این میان مسئولیت مدیرانی همچون مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، مدیر ارشاد آن شهرستان و از همه مهم‌تر فرماندار دنا سنگین‌تر از همه خواهد بود.

 

باید پرسید که چرا شهرستانی با این همه ظرفیت که در ایران کم‌نظیر است نباید هفته‌نامه یا دو هفته‌نامه و یا حداقل فصل‌نامه و یا سالنامه‌ای داشته باشد.

آیا مسئولان فرهنگی در این استان و شهرستان برای روشن کردن موتور خاموش رسانه در این دیار وظیفه‌ای بر عهده ندارند و آیا اصولا روابط عمومی ادارات در این شهرستان وجود دارد و یا این‌که اگر چنین چارتی هست مگر نباید مدیران ادارات از کار و اقدام آن‌ها سؤالی کنند و پاسخی بشنوند.

استاندار: معرفی دنا بدون حضور رسانه‌ها امکان پذیر نیست

در همین خصوص استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از عملکرد رسانه‌ها در این استان اظهار کرد: من از رسانه‌ها در استان رضایت دارم چرا که به نسبت همه محدودیت‌ها و کمبودهایی که دارند برای انعکاس اخبار و گزارشات استانی خوب کار می‌کنند.

سید حسین صابری در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه در معرفی جاذبه‌ها و داشته‌های استان خود موفق بوده‌ایم، تصریح کرد: رسانه‌ها کوتاهی در کار خود از این حیث نداشته‌اند اما جا برای معرفی بیشتر استان زیاد است.

این مسئول، شهرستان دنا را قطب گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: باید در معرفی این شهرستان به کشور از خود همت بیشتری نشان دهیم که مسئولان فرهنگی بیش از همه وظیفه دارند.

معاون ارشاد: دنا تاکنون یک متقاضی نشریه داشته است 

کرم‌الله محمدپور معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از این وضعیت در شهرستان دنا به فارس گفت: جوانان این شهرستان که صبغه فرهنگی دارند کمتر وارد حوزه نشریات و رسانه‌ها می‌شوند و این نقطه ضعفی بزرگ برای شهرستان گردشگرپذیر دنا به شمار می‌رود.

این مسئول در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که در طول سالیان گذشته تنها یک متقاضی نشریه در این شهرستان به نام ترنم وحی داشته‌ایم، گفت: امروزه جای خالی نشریاتی که بتوانند بار فرهنگ‌سازی و معرفی گردشگری این نقطه از استان را به دوش بکشند به وضوح احساس می‌شود.

وی رسانه‌ها را پل ارتباطی میان مردم و مسئولان دانست و گفت: اگر در هر منطقه به دلایلی رسانه‌ها رکود و سکون داشته باشند به هر عرصه‌ای از جمله اقتصاد و فرهنگ و آموزش هم لطمه وارد می‌شود.

محمدپور از آمادگی این اداره‌کل برای همکاری با جوانان دنایی برای راه‌اندازی رسانه‌ها گفت و افزود: تاکنون در این ارتباط با ما مکاتبه نداشته و مراجعه‌ای هم نکرده‌اند.

==================

گزارش از داریوش بهنیازاده

==================

انتهای پیام/2571/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول