اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخبار جدید از تحولات سوریه

نتایج آزمایش کمیته تحقیق 3 هفته زمان می‌برد/استقبال ویلیام هیگ از موضعگیری اوباما

سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که روشن شدن نتایج نمونه‌های گرفته شده در سوریه درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی تا سه هفته طول خواهد کشید.

نتایج آزمایش کمیته تحقیق 3 هفته زمان می‌برد/استقبال ویلیام هیگ از موضعگیری اوباما

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ممنوعیت سلاح های شیمیایی اعلام کرد که روشن شدن نتایج تحلیل دلایل درخصوص استفاده از سلاح های شیمایی در سوریه ممکن است سه هفته طول بکشد.

درهمین حال، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس گفت: سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره سوریه خوب بود.‬

‫دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز گفت: من موضع باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره سوریه را درک و از آن حمایت می کنم‬

از سوی دیگر، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به رئیس گروه موسوم به ائتلاف ملی سوریه اطمینان داد که واشنگتن نظام سوریه را بعد از به گفته اش استفاده از سلاح شیمیایی مجازات خواهد کرد.

برخی مسئولان آمریکایی نیز گفتند که اوباما توجیه های آمریکا برای اقدام نظامی در سوریه را با رهبران جهان در اجلاس 20 در هفته آینده مورد بحث و گفت وگو قرار خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه نیز اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا قبل از اظهارات امشب خود و اعلام تصمیمش درقبال سوریه با همتای فرانسوی خود تلفنی گفت وگو کرد.

برخی مسئولان آمریکایی نیز گفتند که کاخ سفید معتقد است کنگره با حمله نظامی به سوریه موافقت خواهد کرد.

حزب جمهوریخواه آمریکا نیز گفت که تصمیمات اوباما در صورت کسب مجوز از کنگره قویتر خواهد بود.

یک منبع نزدیک به فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز گفت که باید به مسیر کاری هر یک از کشورها درقبال سوریه احترام گذاشت.

درهمین حال، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر برجسته عرب در مقاله خود درباره سوریه نوشت: دمشق بلگراد نیست و مسکوی امروز با مسکوی دیروز تفاوت دارد و توسل اوباما به چتر حمایتی اتحادیه عرب (برای اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه) سرآغاز فروپاشی آمریکا است.

در این میان، ارتش سابیری سوریه رسانه های گروهی بزرگ را به اجرای بسیاری از اقدامات غیرمنتظره تهدید کرد‬.

درهمین حال از سوریه خبر می رسد که ارتش این کشور در ریف بخش شرقی لاذقیه پیشروی کرده و منطقه تپه دورین مشرف بر ناحیه سلمی را تحت کنترل خود درآورد.

این درحالی است که درپی سخنرانی امشب اوباما، کار خارج کردن خانواده های نیروهای پاسدار صلح موقت در جنوب لبنان موسوم به یونیفل نیز به تعویق افتاد.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول