اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تحلیلگر امور نظامی یمن در گفت‌وگو با فارس:

تجاوز به سوریه کشورهای منطقه را درگیر جنگ می‌کند

تحلیلگر امور نظامی یمن با بیان اینکه هرگونه تجاوز به سوریه کشورهای منطقه را درگیر این جنگ می‌کند، تاکید کرد که آمریکا به دلیل ملاحظاتی که به خوبی به آن واقف است، هیچ‌گاه به سوریه حمله نخواهد کرد.

تجاوز به سوریه کشورهای منطقه را درگیر جنگ می‌کند

«علی الذهب»، تحلیلگر امور نظامی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا درباره حمله احتمالی آمریکا و کشورهای غربی از جمله فرانسه به سوریه تاکید کرد، بدون تردید چنین حمله‌ای مورد پذیرش و قبول کشورهای تاثیرگذار منطقه‌ای نیست که ممکن است.

الذهب در ادامه افزود: ایران از جمله کشورهایی است که با این حمله احتمالی به هر طریق ممکن با این حمله مقابله خواهد کرد، به ویژه اینکه باید توجه داشت، ایران کنونی، ایران سال 2003 میلادی نیست که آمریکا و کشورهای هم پیمان آن عراق را به اشغال نظامی خود درآوردند.

این تحلیلگر امور سیاسی یمن بر این باور است که در صورت تجاوز به سوریه باید در انتظار واکنش‌های شدید و سخت در منطقه علیه منافع کشورهای شرکت کننده در این حمله به ویژه در کشورهایی همچون لبنان و یمن و الجزایر و برخی از رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس و حتی مصر بود.

البته الذهب تاکید می‌کند که حجم و میزان این واکنش کشورهای هم پیمان سوریه وابسته به حجم و میزان حمله به این کشور است، همان‌گونه که نوع واکنش ارتش سوریه نیز در نوع واکنش کشورهای هم پیمان سوریه تاثیر خواهد گذاشت، با این حال به جرات می‌توان گفت، در صورت حمله به سوریه دامنه این حمله کشورهای دیگر منطقه را نیز فرا خواهد گرفت.

اما درباره منافع و سفارتخانه‌های کشورهای حمله کننده به سوریه این کارشناس امور نظامی یمن گفت: در این‌باره باید گفت که هدف قرار دادن منافع آمریکا در منطقه امری حتمی است و منافع آمریکا در کشورهایی همچون یمن و بحرین و لبنان و برخی از رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس از جمله کشورهایی هستند که بدون تردید شاهد چنین عملیات‌ها و حملات خشونت آمیزی خواهند بود که به صورت عملیات استشهادی خود را نمایان خواهد کرد، به ویژه اینکه تمام ملل منطقه آمریکا را دشمن مشترک خود می‌دانند.

الذهب در پایان سخنان خود تاکید کرد که آمریکا هیچ‌گاه وارد جنگی با سوریه همانند عراق نخواهد شد، چون در این راه ملاحظات بسیاری برای این کشور وجود دارد که همه کشورها از آن آگاه هستند و خود آمریکایی‌ها به آن آگاه‌ترند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول