اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس کمیته امنیت ملی پارلمان سوریه در گفت‌وگو با فارس:

سوریه به هرگونه تجاوری پاسخ خواهد داد

رئیس کمیته امنیت ملی پارلمان سوریه با بیان اینکه سخن گفتن از جنگ علیه سوریه مسئله جدیدی نیست، چون سوریه 2 سال است که در جنگ با آمریکا و هم‌پیمانان آن است، تاکید کرد: سوریه به هر تجاوری پاسخ می‌دهد و سربلند از آن بیرون می‌آید.

سوریه به هرگونه تجاوری پاسخ خواهد داد

«ابراهیم محمود» رئیس کمیته امنیت ملی پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تاکید کرد که تهدیدات آمریکا در حمله به سوریه موضوع جدیدی نیست، چرا که این کشور بیش از 2 سال و نیم است با حمایت گروه‌هایی به سوریه تجاوز و تعدی کرده است.

محمود در ادامه گفت: باید به حوادثی که در منطقه روی می‌دهد، با دیدی باز و نه بسته نگاه کرد، از جمله اینکه هر کشوری دارای سیاست‌های خاص خویش است و این سیاست مبتنی بر استراتژی‌هایی است و این استراتژی‌ها ایجاب می‌کند که کشورها آن را محقق کنند و به اهداف مشخص شده در آن دست یابند.

 

وی افزود: در این بین آمریکا نیز دارای سیاست‌های مخصوص به خویش است که برای اجرای آنها براساس استراتژی‌هایی که آن را معین کرده متوسل به هر ابزاری می‌شود. ابزارهای مورد استفاده آمریکا در این راه سه سطح را شامل می‌شود که یکی از این سطوح توسل به زور و قدرت نظامی است و در این راه تلاش دارد، استفاده از قدرت نظامی را به هر طریق ممکن توجیه کند.

وی افزود: آمریکا برای اجرای سیاست‌های خود ابتدا از شیوه استفاد از زور و قدرت به شکل خفیف و سپس استفاده از ارتش و نیروی نظامی و در مرحله سوم به استفاده از نیروهای خبیث روی می‌آورد.

 

2 سال است که به دنیا در حال جنگ هستیم

رئیس کمیته امنیت ملی پارلمان سوریه گفت: آنچه امروز در سوریه روی می‌دهد، استفاده از نیروها و قدرت خبیث است، به این معنی که آمریکا به جای اینکه نظامیان خود را در سوریه همچون افغانستان و عراق از دست بدهد، از دشمنان سوریه می‌خواهد، به واسطه شماری از سازمان‌ها و گروه‌ها یا افراد می‌خواهد تا با دست زدن به انواع جرم‌ها و جنایت‌ها اهداف مورد نظر آمریکا را در سوریه به اجرا بگذارند.

وی با اشاره به اینکه در این ارتباط رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی موضوع را علیه سوریه بزرگ‌نمایی و دروغ پردازی می‌کنند، گفت: موضوعی که بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران به آن می‌پردازند، این است که تلاش می‌کنند، پیش‌بینی کنند، جنگ در سوریه چه زمان آغاز خواهد شد، در حالی‌که این موضوع بسیار عجیب و غریبی است که به گوش ما می‌رسد.

 

سخن گفتن از زمان حمله موضوع بسیار مضحکی است

رئیس کمیته امنیت ملی پارلمان سوریه تأکید کرد: ما بیش از 2 سال است که در حال جنگ هستیم و با مقاومت خود جهانیان را به تعجب واداشته‌ایم و ارتش و مردم سوریه با وجود گروه‌های مسلحی که از سوی ده‌ها کشور حمایت می‌شوند، باز پست سر رهبران خود قرار دارند و از آنها حمایت می‌کنند. بنابراین سخن گفتن از زمان حمله موضوع بسیار مضحکی است، چون این حمله ادامه تجاوز و تعدی است که از دو سال پیش بر سوریه آغاز شده و در این مرحله تنها روند این حمله و تجاوز است که تشدید می‌شود.

محمود ادامه داد: دومین موضوعی که در اینجا مطرح می‌‌شود، مسئله واکنش سوریه در صورت وقوع چنین حمله‌ای است، در این خصوص باید گفت که هرگونه تجاوزی که به سوریه صورت گیرد، بدون تردید پاسخ داده خواهد شد و ارتشی که تاکنون با مقاومت و ایستادگی خود مردم را به تعجب و شگفتی واداشته بدون تردید خواهد توانست به این تجاوز پاسخ گوید و در این راه از تمام امکانات در اختیار بدون ذره‌ای تردید استفاده خواهد کرد.

وی افزود: ما در سوریه با اعتماد بسیار می‌توانیم بگوییم که در صورت وقوع هرگونه حمله و تجاوز از سوی آمریکا و هم پیمانانش، سوریه از آن سربلند بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول