اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفای روستایی کاشان عنوان کرد

آبرسانی به روستاهای کاشان نیازمند 5 میلیارد ریال اعتبار

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان گفت: برای آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان کاشان به 5 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای خرید آب و پرداخت معوّقات تانکرهای آبرسانی بخش خصوصی نیاز است.

آبرسانی به روستاهای کاشان نیازمند 5 میلیارد ریال اعتبار

سید شهاب‌الدین شاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با ادامه خشکسالی‌های منطقه آب مصرفی مردم 23 روستا از 60 روستای شهرستان کاشان، از 20 تا 100 درصد با تانکر آبرسانی سیار می‌شود و برخی از روستاها به طور کل از داشتن آب شرب محروم هستند و آب مصرفی در این روستاها وابسته به آبرسانی سیار با تانکر است.

وی با اشاره به اینکه هشت روستا از 60 روستای شهرستان به ‌طورکل آب شرب ندارند بیان داشت: این روستاها شامل روستاهای فتح‌آباد، برزآباد، ورکان، نیمی از روستای بزرگ غیاث‌آباد، تجره نیاسر نمونه‌هایی از هشت روستای شهرستان کاشان هستند که به صورت 100 درصد توسط تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان ‌یادآور شد: علاوه بر این، برخی از روستاهای شهرستان کاشان با وجود داشتن آب اما به دلیل عدم کیفیت آب شرب در این مناطق از جمله روستای بزرگ آب‌شیرین، مجبوربه آبرسانی سیار به این روستاها هستند.

شاکری، با اشاره به 230 هزار متر مکعب آبرسانی سیار به روستاهای کاشان طی سال گذشته و پنج ماهه اول سال جاری عنوان کرد: با احتساب حمل 12 متر مکعب آب توسط هر تانکر، طی این مدت 19 هزار و 166 تانکر وظیفه آبرسانی به روستاهای شهرستان را انجام داده‌اند.

به گفته وی این میزان آبرسانی سیار با تانکر به روستاهای شهرستان کاشان، زمان و توان زیادی را از کارکنان آب و فاضلاب روستایی به ویژه در بخش‌های هماهنگی، تجهیزات و ماشین‌آلات و همچنین خرید آب گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان کاشان به 5 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای خرید آب و پرداخت معوّقات تانکرهای آبرسانی بخش خصوصی نیاز است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان با اشاره به تخصیص 220 میلیون ریال اعتبار در سال گذشته به آب و فاضلاب روستایی شهرستان کاشان متذکر شد: با وجود نیاز 5 میلیارد ریالی اعتبار در این بخش، تا کنون هیچ اعتباری در این خصوص تخصیص داده نشده است.

شاکری ادامه روند خشکسالی‌ها برای بقیه روستاهای شهرستان کاشان را نیز مشکل‌ساز دانست و  اذعان داشت: انتظار می‌رود هر چه زودتر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز آب و فاضلاب روستایی اقدام لازم را انجام داده تا بتواند جوابگوی نیازهای آبی روستاهای شهرستان کاشان باشد. 

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول