اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پانتا: پنتاگون از ماه قبل برای حمله برنامه داشت/ نمی‌توان منتظر سازمان ملل ماند

وزیر سابق دفاع آمریکا می‌گوید پنتاگون از ماه قبل طرح‌های احتمالی برای اقدام نظامی علیه سوریه را به «باراک اوباما» ارائه کرده بود و حالا آمریکا نمی‌تواند منتظر سازمان ملل و متحدان خود باشد.

پانتا: پنتاگون از ماه قبل برای حمله برنامه داشت/ نمی‌توان منتظر سازمان ملل ماند

به گزارش خبرگزاری فارس، «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق آمریکا مدعی است که این کشور به خاطر صلح جهانی باید به سوریه حمله کند و در این مسیر نمی‌تواند منتظر سازمان ملل یا متحدین جهانی خود باشد.

پانتا که با شبکه «ان‌بی‌سی» صحبت می‌کرد، در توجیه اقدام نظامی علیه سوریه گفت: زمانی که ما خطی ترسیم کرده‌ایم و وارد عمل شدن ضرورت پیدا کرده، ایالات متحده باید بالاخره به خاطر دنیا و صلح جهانی وارد عمل شود.

وزیر دفاع پانتا با اذعان به این موضوع که پنتاگون از ماه قبل طرح‌های احتمالی برای اقدام نظامی علیه سوریه را برای «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آماده کرده بود، می‌گوید بهترین گزینه کنونی استفاده از «حملات محدود» است، اما باید پیش از آن اطلاعات دقیقی در مورد اهداف مورد نظر جمع‌آوری شود.

وی افزود اگر این حملات موفقیت‌آمیز باشد، درگیری‌های سوریه وارد «فاز بعدی» می‌شود که در آن مرحله باید نهایت تلاش را برای دستیابی به راهکاری دیپلماتیک انجام داد که لازمه آن‌ هم «کناره‌گیری اسد از قدرت است».

پانتا نهایتا با بیان اینکه آمریکا باید به «ایفای نقش رهبری جهان» ادامه دهد و نمی‌تواند منتظر دیگران بماند، گفت: اینکه سازمان ملل وارد عمل شود، بسیار خوشایند است. همین‌طور اگر متحدانمان وارد عمل شوند. اگر دیگران هم اقدامی انجام دهند، بسیار خوب است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول