اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیویورک‌تایمز: کری به جلودار حمله آمریکا علیه سوریه تبدیل شده است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به رویکرد جنگ‌طلبانه وزیر خارجه آمریکا در قبال سوریه اشاره کرد و نوشت: «جان کری» به جلودار «باراک اوباما» در استدلال حمله نظامی به سوریه تبدیل شده است.

نیویورک‌تایمز: کری به جلودار حمله آمریکا علیه سوریه تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بارها و بارها، در مجموع 24 مرتبه، از عبارت «ما می‌دانیم» در زمانیکه در خصوص اطلاعاتی مبنی بر اینکه دولت سوریه بیش از یک‌هزار و 400 نفر را با سلاح‌های شیمیایی قتل‌عام کرده است، استفاده کرد و سپس در حالیکه گفت هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است، تردیدی باقی نگذاشت که آمریکا با قدرت نظامی پاسخ دولت اسد را می‌دهد.

وی که در تلاش‌های ناموفق ریاست‌جمهوری در سال 2004 مخالف جنگ عراق بود، در سخنرانی اخیر خود تصریح کرد: ما می‌دانیم بعد از یک دهه درگیری، مردم آمریکا از جنگ خسته‌ شده‌اند، باور کنید من هم خسته شده‌ام اما خستگی ما را از مسئولیتی که برعهده داریم مبرا نمی‌کند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد: جان کری تنها 7 ماه بعد از زمانیکه بعنوان وزیر خارجه آمریکا سوگند یاد کرد، به جلودار اوباما در استدلال حمله نظامی علیه دولت سوریه تبدیل شده است.

در حالیکه رئیس‌جمهور آمریکا در زبان سخنرانی خود ظاهراً خواستار خویشتنداری است و حتی شاید شخصاً درباره عملیات نظامی علیه سوریه تردید دارد، اما کری روز جمعه در سخنرانی خود حمایت خود از اقدام نظامی علیه آنچه که استفاده ظالمانه از سلاح‌های شیمیایی خواند را اعلام کرد.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند که کری به اهمیت این مسئله که بشار اسد مسئول حمله هفته گذشته است پی برده است.

«بنجامین رودز» معاون مشاور امنیت ملی اوباما می‌گوید: او (کری) میانه‌روی نمی‌کند. هیچ تردیدی برای اینکه خود را به دشوارترین چالش‌ها دچار کند، ندارد.

بر اساس این گزارش، کری در حالی موضع خصمانه‌ای در قبال سوریه اتخاذ کرده است که چندی پیش در جلسه‌ای محرمانه با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در ماه مه، استدلال کرد که اگر روسیه و ‌آمریکا به نیروها در سوریه بپیوندد، نیازی نخواهد بود که سوریه به یک عراق دیگر تبدیل شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول