اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پتروشیمی جم خبر داد

قرارداد سه ساله اجاره یک فروند کشتی حمل اتیلن توسط پتروشیمی جم

مدیرعامل پتروشیمی جم از قرارداد سه ساله اجاره یک فروند کشتی حمل اتیلن توسط پتروشیمی جم خبر داد.

قرارداد سه ساله اجاره یک فروند کشتی حمل اتیلن توسط پتروشیمی جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، سپهدار انصاری نیک صبح امروز در نشست مسئولان پتروشیمی جم اظهار داشت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در پتروشیمی جم از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار است که با اهتمام مسئولان عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای «جم» یکی از نقاط قوت این شرکت محسوب می‌شود، عنوان کرد: این شرکت پروژه‌های متعددی در دست اجرا دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از پروژه تولید پلیمر ABS ، طرح تولید آلفا الفین و مشارکت در سرمایه‌گذاری طرح تولید پروپیلن از طریق هیدرژناسیون و پروپان و پلی پروپیلن با سرمایه‌گذاری بانک پارسیان است.

این مسئول در تشریح پروژه‌های مذکور ابراز داشت: پروژه تولید پلیمر ABS در واقع طرحی است که با تبدیل بوتادین تولیدی شرکت به پلیمر ABS ، رابر و لاستیک‌های مصنوعی می‌تواند به طور میانگین ارزش افزوده‌ای حدود 300 تا 600 دلار به ازای هر تن تولید را برای این شرکت به همراه داشته است.

انصاری نیک در بیان جزییات دیگر طرح‌های در دست اجرای این شرکت اظهار داشت: طرح مشارکت در سرمایه‌گذاری طرح تولید پروپیلن و پلی پروپیلن از دیگر پروژه‌های  «جم» است که در سال جاری به منظور خرید 51 درصد از سهام مدیریتی این پروژه توسط پتروشیمی جم توافقات لازم با شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اجرای طرح مذکور موجب می‌شود تا شرکت پتروشیمی جم از نظر موقعیت تولید پلی پروپیلن و پروپیلن هم رتبه با شرکت‌های بزرگ تولیدکننده این محصول در خاورمیانه و آسیا قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم پیرامون خوراک مصرفی این شرکت و نرخ در نظر گرفته شده برای آن گفت: حدود 55 درصد از خوراک مصرفی "جم" مایع و مابقی آن به صورت گازی است که با توجه به شرایط فعلی، امیدوار هستیم نرخ خوراک گازی اعلام شده از طرف وزارت نفت به قیمت جدید 240 دلار در هر تن مورد بازنگری قرار گیرد.

انصاری نیک اضافه کرد: آنچه در ارتباط با وضعیت قیمتی خوراک مایع مصرفی شرکت‌های پتروشیمی همچون جم مطرح است، احتمال کاهش قیمت آن با توجه به مصوبه مجلس به پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور به منظور همسان سازی نرخ خوراک مایع و گازی بوده، به گونه‌ای که به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌های دولت جدید احتمال اجرایی شدن این طرح در صورت تصویب هیأت وزیران دور از ذهن نیست و در صورت اجرایی شدن چنین طرحی، سودآوری «جم » به دلیل کاهش بخش اعظمی از بهای تمام شده، رشد چشمگیری خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات در بحث تأمین خوراک اتان از پتروشیمی پارس و نیز راه‌اندازی فاز 15 و 16 پارس جنوبی برای تامین اتان واحدهای پتروشیمی از جمله پتروشیمی «جم» بتوانند در نیمه دوم سال 92 ظرفیت واحد الفین این شرکت را به بالای 90 درصد اسمی برسانند.

انصاری نیک تصریح کرد: در راستای تأمین به موقع خوراک مصرفی، پتروشیمی جم به دنبال اختصاص سهمیه بیشتری اتان تولیدی فازهای پارس جنوبی برای این شرکت هستند تا روند تأمین خوراک مورد نیاز آن شرکت مطمئن‌تر باشد.

وی همچنین از انعقاد قرارداد سه ساله اجاره یک فروند کشتی حمل اتیلن خبر داد و افزود: پیش از این با توجه به تحریم‌های بین‌المللی مشکلاتی در امر حمل و نقل محصولات وجود داشت و این اقدام  می‌تواند به حل مشکلات پتروشیمی جم کمک قابل توجهی کند.

این مسئول در ارتباط با آینده شرکت پتروشیمی جم عنوان کرد: در حال حاضر شرکت پتروشیمی جم از نظر حجم کل تولیدات به عنوان پنجمین شرکت پتروشیمی داخلی بعد از شرکت‌هایی همچون پتروشیمی بندر امام، زاگرس و پردیس قرار دارد که با توجه به برنامه‌های بلندمدت این مجموعه، امیدواریم طی سال‌های آینده بتواند در زمره 10 شرکت بزرگ تولیدکننده الفین و پلی الفین جهانی قرار گیرد.

انتهای پیام/2451/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول