اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

اجرای قانونمند طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس در سیستان و بلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: طرح ساماندهی سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس در سیستان و بلوچستان قانونمند و با قوت بیشتری اجرا می‌شود.

اجرای قانونمند طرح ساماندهی سرویس‌های مدارس در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا طاهری صبح امروز در نخستین جلسه ساماندهی سرویس‌های ویژه دانش آموزان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اظهار داشت: سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس یکی از دغدغه‌های فکری اولیای دانش آموزان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت درطول سال تحصیل است که خانواده‌ها برای تامین امنیت روحی و روانی خود و فرزندانشان ترجیح می‌دهند از سرویس دانش آموزی مناسب استفاده کنند.

وی افزود: در این راستا با توجه به این که رسالت ما در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، پیش‎بینی و پیشگیری هر گونه جرم و خلاف است باید ساختار تعریف شده‎ای برای ساماندهی سرویس های مدارس تبیین کنیم تا از بروز هرگونه خطر و مشکلی در آینده پیشگیری شود.

طاهری تصریح کرد: صلاحیت اخلاقی رانندگانی که مسئول سرویس دهی و ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس هستند باید محرز باشد و دارای هیچ گونه سوء پیشینه ای نباشند.

وی بر همکاری دستگاه ‍‌های متولی نظیر آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی، اتحادیه آژانس‍های تاکسی تلفنی و وانت بار‌ها و پلیس راهور در این زمینه تاکید کرد و گفت: تلاش قوه قضاییه در این راستا جلوگیری از موازی کاری است که سازمان‎های متولی باید با همکاری و هماهنگی، امور مرتبط به ساماندهی سرویس های مدارس را پیگیری کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استفاده از سرویس‌های بانوان در استان ما نهادینه شده است، گفت: با توجه به شرایط موجود در جامعه خانواده‌ها برای ایاب و ذهاب دختران خود از سرویس‌های بانوان استفاده کنند.

وی بر استفاده خانواده‎ها از سرویس‎های تک مسیر اشاره کرد و گفت: بیشتر والدین ترجیح می دهند از سرویس‌های تک مسیره استفاده کنند که سازمان تاکسیرانی باید در این راستا و به منظور خدمات رسانی به این خانواده‌ها نیز تدابیری را اتخاذ کند.

طاهری بر فعالیت گشت‌های نامحسوس تاکید کرد و افزود: به منظور جلوگیری از هر گونه جرم و یا خلافی باید گشت‌های نامحسوس تاکسیرانی و نیروی انتظامی در سطح شهر فعال باشند و فعالیت تاکسی‌ها را در سطح شهر نظارت کنند.

وی یادآور شد: در بحث ساماندهی امور ایاب و ذهاب و سرویس‌دهی دانش آموزان، محوریت کار با آموزش و پرورش است که باید به تهیه شیوه نامه قانونمند این امر را مدیریت کند.

در این جلسه نمایندگان آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی، پلیس راهور، پلیس اطلاعات و امنیت و نماینده اتحادیه آژانس‌های تاکسی تلفنی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/75005/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول