اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

استاد دانشگاه دمشق در گفت‌وگو با فارس

رژیم صهیونیستی از دایره جنگ سوریه دور نخواهند ماند

استاد دانشگاه دمشق اتحاد رژیم صهیونیستی و آمریکا را معضل جهان خواند و گفت: به آمریکا این نوید را می‌دهیم که این رژیم جعلی از دایره جنگ سوریه دور نخواهند ماند.

رژیم صهیونیستی از دایره جنگ سوریه دور نخواهند ماند

«ابراهیم زعرور» استاد روابط بین‌الملل دانشگاه دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی را معضل جهان خواند و افزود:‌ تا زمانی که این ائتلاف پست پا برجا باشد، ‌تغییری در اولویت‌های سیاست آمریکا در منطقه ایجاد نخواهد شد و لذا باید منتظر شرایط بدتر باشیم.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تفاهمی بین روسیه و آمریکا حاصل نشود، اوضاع به سمت وخامت پیش می‌رود، تصریح کرد که این تفاهم تنها درباره سوریه نیست بلکه باید همه پرونده‌های معلق بین مسکو و واشنگتن را نیز در بر بگیرد. باید خودمان را برای رویارویی با خطرهای حقیقی آماده سازیم و راهی جز دفاع مقتدرانه و با عزت از وطن نداریم.

زعرور، تهدیدات آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی را تهدیدی از سوی دشمن حقیقی خواند و آن را فرصتی برای ملت سوریه به منظور رویارویی با دشمنانشان که با همه قدرت سعی در حمایت از رژیم صهیونیستی دارند توصیف کرد و افزود: به کابینه آمریکا و در رأس آن باراک اوباما مژده می‌دهیم که این رژیم جعلی هیچ گاه به دور از جنگ و درگیری نخواهد بود.

وی افزود: پدران ما در دهه بیست قرن گذشته توطئه «سایکس لیکو» را ناکام گذاشتند. این توطئه درصدد تقسیم سوریه به رژیم‌های کوچکتر بود. آیا عاقلانه است که چیزی را بپذیریم که اجدادمان قبلا آن را قبول نکرده‌اند؟ چگونه جواب شهدای وطن را بدهیم؟ هیچ راه و هیچ گزینه‌ای جز رویارویی با متجاوزان  نداریم، پیروزی در راه است گرچه بدخواهان نتیجه دیگری را برای سوریه می‌خواهند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول