اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خبرنگار آسوشیتدپرس:

شورشی‌های سوریه می‌گویند حمله شیمیایی را آنها «تصادفاً» انجام داده‌اند

خبرنگار یک خبرگزاری آمریکایی از قول برخی معارض‌های مسلح سوریه گزارش داد حمله شیمیایی هفته گذشته در منطقه غوطه‌الشرقیه به دست آنها انجام شده است.

شورشی‌های سوریه می‌گویند حمله شیمیایی را آنها «تصادفاً» انجام داده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری صدای روسیه گزارش داده شورشی‌های سوریه مسئولیت حمله شیمیایی در این کشور را به عهده گرفته و اعتراف کرده‌اند که عربستان سعودی این سلاح‌ها را در اختیار آنها قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، شورشی‌های سوریه در مصاحبه‌ای با «دیل گاولاک»، خبرنگار خاورمیانه خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس و «مینت پرس نیوز» گفته معارضان مسلح سوری مسئول انجام حمله شیمیایی چند روز پیش در منطقه غوطه‌الشرقیه سوریه بوده‌اند.

خبرنگار آسوشیتدپرس در مینت‌پرس نیوز نوشته است: «بسیاری بر اساس مصاحبه‌های متعدد با پزشکان، ساکنان منطقه، شورشی‌های سوریه و خانواده‌ها معتقدند شورشی‌های سوریه از طریق بندر بن سلطان، رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی این سلاح‌های شیمیایی را دریافت کرده‌ و مسئول انجام این حمله شیمیایی مرگبار بوده‌اند.»

شورشی‌های سوریه خاطرنشان کرده‌اند این حمله شیمیایی اتفاقی بوده که شورشی‌های سوریه بر اثر استفاده ناصحیح از این سلاح‌ها، به صورت تصادفی رخ داده است.

ابو عادل منعم، پدر یکی از شورشی‌های سوریه گفته است: «پسرم حدود دو هفته قبل پیش من آمد و گفت درباره این سلاح‌ها که به من گفته‌اند آنها را حمل کنم، چه فکر می‌کنم.»

پدر این شورشی گفته  پسر او و 12 نفر دیگر از شورشی‌ها در یک تونل ذخیره سلاح کشته شدند. وی اظهار کرد که این سلاح‌ها را یک شبه‌نظامی عربستانی به نام «ابو عایشه» در اختیار شورشی‌ها قرار داده است.

یک معارض مسلح سوری با اسم مستعار «k» هم در مصاحبه با این خبرنگار گفته است: «آنها به ما نگفتند این سلاح‌ها چیستند و باید چطور از آنها استفاده کنیم.ما نمی‌دانستیم آنها سلاح‌های شیمیایی هستند.»

انتهای پیام/ص   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول