اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

سلامت اخلاقی و اعتقادی شاخصه اصلی دولت مطلوب است

امام جمعه بیجار سلامت اخلاقی و اعتقادی را شاخصه اصلی دولت مطلوب عنوان کرد.

سلامت اخلاقی و اعتقادی شاخصه اصلی دولت مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌السلام علی مرادی در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه این هفته در حسینیه این شهر گفت: دولت یازدهم می‌تواند با اعتماد به پروردگار و نگاه درست، عاقلانه و بخردانه بر مشکلات پیروز شوند.

مرادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اولین دیدار رییس جمهور همراه با  هیئت دولت گفت: شاخص‌های مهم دولت مطلوب از جمله سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون‌گرایی، حکمت است.

امام جمعه بیجار بیان کرد: بنابر فرامین رهبری، اقتصاد و علم در اولویت قرار گیرد و با مهار تورم، تأمین نیازهای اساسی مردم، رونق تولید و ایجاد تحرک و آرامش در عرصه اقتصادی، امید مردم به آینده را استمرار و افزایش بخشند.

وی در ادامه بیان کرد: خدمت به خلق، دومین شاخصی بود که رهبر انقلاب اسلامی در بیان ویژگی های دولت مطلوب اسلامی، به آن پرداختند.

مرادی با بیان اینکه فرامین رهبری چراغ هدایتی بر سر راه خدمت‌گذاران است بیان کرد: دولت یازدهم خدمت به مردم و رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی بار دیگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، عمده وظیفه دولت را گشایش اقتصادی، ایجاد غنا در کشور و ارتقای فرهنگ، فکر و عمل دینی مردم دانست.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه به اهمیت شناخت معروف ها و منکرها اشاره کرد و گفت: باید  با بهره‌گیری از قرآن و احادیث و ائمه معروف‌ها و منکرها را بشناسیم.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بر تمامی مسلمانان واجب است خاطرنشان کرد: احیای این فریضه الهی در جامعه موجب می‌شود جامعه به امنیت و آرامش برسد.

وی تصریح کرد: نباید نفع و ضرر خود را ناحق بدانیم، بلکه میزان و معیار حق دستورات الهی است.

وی در پایان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: همزمان با این روز عزیز یادواره 450 شهید والامقام بیجار برگزار خواهد شد.

مرادی خواستار حضور مردم در این یادواره شد و گفت: با حضور در این یادواره ارادت خود را به شهدا نشان  خواهیم داد.

خطیب جمعه بیجار به اهمیت برگزاری همایش‌ها و یادواره‌هایی در خصوص زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان‌ افزود: با برپایی این مراسم‌ها و حفظ یاد و خاطره شهیدان و با انجام این عملکرد فرهنگی مهم، شهرستان، استان و کشور می‌تواند با این سلاح قدرتمند به مبارزه علیه جنگ نرم دشمن بپردازد.

مرادی اذعان داشت: حفظ معنویات شهیدان از کارشکنی‌های دشمن برای ایجاد اختلال در جامعه بسیار مؤثر است.

وی با تاکید بر حضور مردم در چنین مراسم‌هایی افزود: حضور مردم در مراسم‌های یادبود شهدا نشان دهنده قدردانی مردم از شهیدان است که می‌تواند مقابله مردم را در برابر چالش‌های دشمنان نشان دهد.

انتهای پیام/79015/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول