اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

مجوز مدرسه علمیه بلند مدت در شهرستان دشتی صادر شد

امام جمعه خورموج گفت: با همکاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مجوز مدرسه بلند مدت در شهرستان دشتی صادر شد.

مجوز مدرسه علمیه بلند مدت در شهرستان دشتی صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح پیش از ظهر امروز در جلسه اولیا و طلاب مدرسه علمیه پیامبراعظم (ص) خورموج اظهار داشت: لقمه حلال پدران و شیر پاک مادران است که در چنین برهه‌ای از زمان و در میان همه انگیزه‌های مادی که در جامعه وجود دارد عده‌ای از نونهالان و نوجوانان آن هم در مقطع سوم راهنمایی و سیکل ادامه تحصیل در دبیرستان و سپس در دانشگاه را به نوعی رها و ادامه تحصیل خود را در حوزه علمیه انتخاب کردند که این کار اولیاء طلاب جای تحسین و تقدیر دارد.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه ما خودمان افتخار می‌کنیم که طلبه بوده‌ایم و هستیم، گفت: هر آنچه از خیر و خوبی در زندگی ما وجود دارد از طلبگی و حرکت در این مسیر است و هرآنچه از شر و بدی در زندگی ما وجود دارد از نفسانیت ماست.

وی با اشاره به اینکه بالاترین بازدارندگی‌ها در لباس روحانیت و طلبگی است، خاطرنشان کرد: جای تاسف است در شهرستان دشتی با این همه سابقه درخشان علمی و پرورش عالمان دینی، چرا بچه‌های خود را تشویق و ترغیب نمی‌کنند و ما باید این قدر متقاضی داشته باشیم که اعلام کنیم ظرفیت بیشتر را نداریم نه اینکه التماس کنیم.

مصلح تاکید کرد: ما نباید در شهرستان دشتی طلبه کم داشته باشیم و همانطور که خمس مالتان را پرداخت می‌کنید خمس جانتان را هم باید پرداخت کنید.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: لباس طلبگی و لباس پاسداری هم زمینه توفیقات انسان را زیاد می‌کند و هم بازدارنده است.

وی بیان داشت: در استان بوشهر تعدادی از ائمه جمعه دنبال راه اندازی مدرسه علمیه هستند.

مصلح یادآور شد: شهرستان دشتی دارای سابقه درخشان علمی و دارای علمای بزرگی همچون آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی، آیت‌الله سید علی نقی دشتی، اخوان محمودی دشتی، امامی حجتی کردوانی، شخصیت‌هایی همچون بحرینی، بحرانی، سادات، مشایخ آشیخ جواد قروی، آشیخ محمد خواجه، حاجیانی، مظفری و... است.

امام جمعه خورموج افزود: آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی درس خود را از روستای میانخره شروع کرده بعد شخصیتی شد که مایه افتخار استان، شهرستان و حوزه‌های علمیه بوده است.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام حسن مصلح مدرسه سفیران هدایت را در سال 83 راه‌اندازی کردند و ما هم با قوت آن را ادامه دادیم و در حال حاضر بخشی از این مدرسه بازسازی شده و طلبه‌ها نیز در آنجا مستقر شده و منبع خیر و برکت برای شهرستان هستند.

مصلح افزود: مدرسه علمیه خواهران را در این شهرستان عالم پرور نیاز دانستیم و آن‌را دنبال کردیم و مدرسه خواهران را در شهر خورموج راه‌اندازی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: 120 طلبه خواهر در مقطع سطح سوم در حال تحصیل هستند و امسال هم 30 طلبه خواهر پذیرش خواهند شد و به 150 طلبه خواهند رسید که می‌توانند منشا خیر و برکت باشند.

مصلح افزود: با توجه به درخواست خانواده‌ها با همکاری و همیاری آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله حسینی بوشهری و مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان و شورای عالی مدیریت، مجوز مدرسه بلند مدت در شهرستان دشتی صادر شد.

انتهای پیام/66001/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول