اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد قم:

مجتمع مطبوعات در قم احداث شود/ 70 پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی در قم فعالیت می‌کنند

معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم گفت: پیشنهاد می‌کنیم مجتمع مطبوعات در قم احداث شود تا نشریات محلی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌های ملی بتوانند محلی مناسب برای ادامه فعالیت خود داشته باشند.

مجتمع مطبوعات در قم احداث شود/ 70 پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی در قم فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد خامه‌یار در نشست صمیمی رئیس مجلس با خبرنگاران قم که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: قم استان خبرخیزی است و فعالیت خبرنگاران قمی هم به همین دلیل بیشتر است.

وی افزود: خبرنگاران سربازان خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی هستند و تلاش زیادی برای رساندن اخبار صحیح انجام می‌دهند.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه خبرنگاران خارجی به دلیل حساسیت‌های خبری به قم سفر می‌کنند خاطرنشان کرد: با این حال خبرنگاران قمی امکان سفر به خارج از کشور و استفاده از تجربه‌های آنها را ندارند.

وی ادامه داد: قم دارای ظرفیت‌های معنوی فراوانی است و به دلیل وجود حوزه علمیه و بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) می‌تواند الگویی برای خبرنگاران سایر شهرها و محلی برای تربیت آنها باشد.

خامه‌یار با تاکید بر حل مشکلات صنفی خبرنگاران عنوان داشت: بیشتر دفاتر خبرگزاری‌ها و مطبوعات محلی قم استیجاری هستند.

معاون اداره کل ارشاد قم با اشاره به ساخت مجتمع ناشران در استان قم گفت: پیشنهاد ما احداث مجتمع مطبوعات است تا نشریات محلی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌های ملی بتوانند محلی مناسب برای ادامه فعالیت خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه 70 پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی در قم مشغول فعالیت هستند ابراز کرد: قم مرکز مطبوعات دینی کشور است اما موزه‌ای برای رسانه‌ها ندارد ضمن اینکه پیگیری‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تاسیس دانشکده خبر هنوز به جایی نرسیده است.

خامه‌یار بیان داشت: تاکنون چند نمایشگاه عکس از عکاسان قمی در خارج از کشور برگزار شده اما می‌توان با زمینه‌سازی صحیح شرایط حضور عکاسان بیشتری را از قم در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم کرد تا مردم سایر کشورها با فرهنگ و شرایط قم بیشتر آشنا شوند.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: شهرداری قم هم وعده اختصاصی زمینی برای احداث ساختمان خانه مطبوعات را داده است.

وی با بیان اینکه منشور خبرنگاری باید در قم تدوین شود گفت: خبرنگاران و رسانه‌های قم با اخلاق‌ترین افراد در حرفه خود هستند و می‌توانند به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شوند.

انتهای پیام/78004/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول