اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از کوچه و بازار - 3

توقعات شهروندان کرمانشاهی از رئیس شورای شهر

پس از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در شهر کرمانشاه، انتخاب رئیس شورا موضوع بااهمیتی است که مردم کرمانشاه توقعاتی در این‌باره دارند.

توقعات شهروندان کرمانشاهی از رئیس شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از ارکان مهم نظام هستند و بر اساس مفاد قانون شهرداری و نیز قانون تشکیلات شورای اسلامی کشوری، این نهاد یک مرجع تصمیم‌گیری و نظارتی است و در این مورد اختیارات وسیعی دارد.

پس از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی در شهر کرمانشاه و مشخص شدن اعضای منتخب، موضوع مهم دیگر انتخاب رئیس شوراست که خبرنگار فارس در کرمانشاه نظرات مردم را در این خصوص جویا شده و سلسله گزارش‌های اختصاصی خبرگزاری فارس می‌تواند مورد استفاده اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه قرار بگیرد.

*رئیس شورای شهر فقر و محرومیت را درک کند

یک کارگر کرمانشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت:‌ در تمامی انتخابات رأی داده‌ام و به‌عنوان یک فرد کرمانشاهی توقع دارم اعضای شورای شهر به رأی تک‌تک مردم احترام بگذارند.

امین محمودی ادامه داد: اعضای شورای شهر می‌توانند پای صحبت کارگران نیز بنشینند و هر کجا که امکان دارد به ما کمک کنند.

این کارگر کرمانشاهی از اعضای شورای شهر درخواست کرد که مشکلات اقشار کم‌درآمد را بررسی کنند و تأکید کرد: هر کدام از اعضا اگر به شعارهای خود عمل کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

محمودی، جایگاه ریاست شورا را جایگاه هدایت همه اعضا عنوان و تصریح کرد: رئیس شورای شهر می‌تواند بیشترین تأثیر را در اقدامات شورا داشته باشد و به‌ همین دلیل باید فردی به‌عنوان رئیس انتخاب شود که به موضوعات آشنایی باشد و فقر و محرومیت را درک کند.

*رئیس شورای شهر به استفاده از نظر نخبگان اعتقاد داشته باشد

یک جوان کرمانشاهی عنوان کرد: من یک جوان جویای کار هستم و با داشتن مدرک کارشناسی ‌ارشد تاکنون نتوانسته‌ام کاری پیدا کنم، در حالی‌ که ایده‌ها و انگیزه خوبی برای کار کردن دارم.

امیدی خاطر نشان کرد: شورای شهر در صورتی‌که به رسالت و وظیفه خود درست عمل کند، شهر متحول خواهد شد و لازمه تحقق این موضوع این است که ابعاد مختلف مسائل شهری به‌دقت بررسی شود.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید از نظر کارشناسان و نخبگان بهره ببرند، گفت: جوانان تحصیل‌کرده می‌توانند بهترین مشاوران برای اعضای شورای شهر باشند.

امیدی ابراز داشت: رئیس شورای شهر باید اهل تعامل با دیگران باشد و به استفاده از نظر نخبگان اعتقاد داشته باشد و در اینصورت با استفاده از خردجمعی کارهای بزرگی انجام می‌شود.

*رئیس شورای شهر باید علم و تخصص کافی در موضوعات شهری را داشته باشد

یک معلول جسمی حرکتی کرمانشاهی نیز اظهار داشت: وضعیت مناسب‌سازی معابر شهر کرمانشاه نامناسب است و تاکنون هیچ اقدام جدی در این‌باره صورت نگرفته است.

مهناز حدادی با اشاره به اینکه معلولان نیز جزو افراد جامعه هستند، اذعان داشت: اعضای شورای شهر با اختیاراتی که دارند، می‌توانند کمک کنند تا معابر شهری، پارک‌ها و ادارات برای رفت و آمد معلولان اصلاح شوند.

حدادی بر متخصص بودن رئیس شورای شهر در امورات شهری تأکید کرد و بیان داشت: رئیس شورای شهر باید علم و تخصص کافی در موضوعات شهری را داشته باشد تا بتواند اقدامات ماندگاری در سطح شهر انجام دهد.

وی افزود: شهر کرمانشاه نیاز به عزم جدی دارد تا مشکلات و کمبودهایش رفع شود و شورای شهر مقتدر در سایه همدلی و تأثیرگذار بودن رئیس شورا شکل خواهد گرفت.

*رئیس شورای شهر باید دلسوز باشد

یک دستفروش با بیان اینکه اعضای شورای شهر در جلسات انتخاباتی شعارهای جدی سر می‌دهند، اعلام کرد: افرادی همچون من گناهکار و مجرم نیستند و تنها به‌دلیل عدم توان مالی نتوانسته‌اند مغازه‌ای بخرند و یا اجاره کنند و برای به‌دست آوردن روزی حلال زیرآسمان خدا کار می‌کنند.

حسنی ابراز داشت: افرادی همچون من در صورتی‌که از طرف مسئولان جایی برای کسب و کارشان اختصاص داده شود، از وضعیت نابسامان این‌چنینی خلاص می‌شوند و شورای شهر می‌تواند جایی همچون یک بازارچه به این موضوع اختصاص دهد.

وی خاطر نشان کرد: رئیس شورای شهر باید فردی باشد که بتواند موضوعات را به‌درستی بررسی کند و برای مشکلات شهر و شهروندان دلسوز باشد.

*رئیس شورا باید سابقه انجام کارهای فرهنگی را داشته باشد

یک فرهنگی بازنشسته نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: 30 سال به بچه‌های این مملکت درس دادم و با نوجوانان و جوانان مختلفی سر و کار داشته‌ام و به‌ خوبی اهمیت مقوله فرهنگ را درک می‌کنم.

جمشید مرادی با اشاره به اینکه امروز اقدامات فرهنگی در جامعه باید با تدبیر و حساسیت خاصی انجام شود، افزود: آموزش و اقدامات فرهنگی یک کار زمان‌بر است و از طرفی هم نتیجه بلندمدت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با ارائه آموزش‌های مناسب می‌توان انضباط رانندگی، رعایت نظافت شهر، احترام به حقوق دیگران و... را از ابتدا به کودکان یاد داد و بدین صورت از وارد آمدن خسارت‌ها و هزینه‌های اضافی به‌دلیل فقدان فرهنگ و آموزش مناسب جلوگیری کرد.

مرادی در پایان با تأکید بر نقش محوری شورا در انجام چنین اموری، خاطر نشان کرد: رئیس شورا باید اهمیت کار فرهنگی را بفهمد و فردی باشد که سابقه انجام کارهای فرهنگی را داشته باشد.

انتهای پیام/2700/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول