اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش حقوقی انگلیس:

حتی با وجود مخالفت شورای امنیت می‌توانیم به سوریه حمله کنیم

دولت انگلیس که از چند روز قبل به حقوقدان‌های خود مأموریت داده بود توجیهی قانونی برای اقدام نظامی علیه سوریه بیابند، امروز با انتشار گزارشی مدعی شد انگلیس می‌تواند حتی با وجود مخالفت شورای امنیت، به اهدافی مشخص در سوریه حمله کند.

حتی با وجود مخالفت شورای امنیت می‌توانیم به سوریه حمله کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت انگلیس که از چند روز قبل به دنبال یافتن توجیهی قانونی برای اقدام نظامی علیه سوریه بود، امروز گزارش حقوقی خود در این مورد را منتشر کرده و در آن با استناد به «خسارات انسانی و وخامت اوضاع بشری» در سوریه، اقدام نظامی علیه این کشور را مجاز دانسته است.

دولت انگلیس در این گزارش نوشته است که لندن تلاش خواهد کرد تا قطعنامه‌ای برای پایان دادن به اوضاع کنونی در سوریه به «هر نحو ممکن»، در شورای امنیت به تصویب برسد، اما حتی اگر شورای امنیت با این اقدام مخالفت کند، انگلیس همچنان بر اساس قوانین بین‌المللی اجازه خواهد داشت تا برای جلوگیری از فجایع انسانی بیشتر در سوریه، دست به اقدام» بزند.

این گزارش بار دیگر دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی به منطقه «غوطه» در حومه دمشق متهم کرده و نوشته است که تقریبا تمام جامعه بین‌الملل با این موضوع موافق است. این در حالی است که گزارشی هم که امروز کمیته مشترک اطلاعاتی انگلیس منتشر کرد، حتی یک سند برای این ادعا ارائه نکرده است.

دولت انگلیس در پایان این گزارش، «حمله نظامی به اهداف مشخص با هدف جلوگیری از حملات شیمیایی بعدی» را «لازم، مناسب و از لحاظ قانونی قابل توجیه» توصیف کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول