اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای بوشهر خبر داد

رشد خیره‌کننده کشف جرایم فضای مجازی در استان بوشهر

رئیس پلیس فتای استان بوشهر از رشد 236 درصدی کشف جرایم فضای مجازی در چهار ماهه گذشته خبر داد.

رشد خیره‌کننده کشف جرایم فضای مجازی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، جواد جهانشیری صبح امروز در نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه بوشهر اظهار داشت: پلیس فتای استان بوشهر طی عملیات‌های گوناگون در کشف جرایم طی چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 236 درصدی برخوردار بوده است.

وی در ادامه بیشترین کشفیات را برداشت‌های غیرمجاز ، منتسب کردن اعمال بر خلاف حقیقت و کلاهبرداری اینترنتی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر به کاهش 127 درصدی وقوع جرایم طی چهار ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و اظهارداشت: این موضوع نشانگر استفاده مطلوب شهروندان از فرصت‌های مجازی است که امیدواریم شهروندان خصوصاً جوانان و نوجوانان در این راستا با پلیس همکاری لازم داشته را باشند.

جهانشیری اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی خانواده‌ها را در راستای پیشگیری از جرایم رایانه‌ای از مهم‌ترین اولویت‌های کاری پلیس فتای استان بوشهر نام برد و تصریح کرد: این پلیس در چهار ماه گذشته بیش از 5 هزار بروشور، 6 هزار لوح فشرده در بین دانشجویان، دانش آموزان و شهروندان بوشهری توزیع کرده است.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر کشف به وقوع را از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ، بیش از 95 درصد عنوان کرد.

خطر اعتیاد اینترنتی کمتر از اعتیاد به موادمخدر نیست

رئیس پلیس فتای استان بوشهر ضمن هشدار به جوانان و نوجوانان، اعتیاد اینترنتی و حضور دائم در فضای سایبری را خطرناک‌تر از اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر اظهار داشت: اعتیاد اینترنتی و حضور دائم در فضای سایبری به مراتب خطرناک‌تر از اعتیاد به موادمخدر است که والدین، جوانان و نوجوانان باید توجه ویژه‌ای بدان داشته باشند.

وی در ادامه گفت: این اختلال، به گونه‌ای زندگی خصوصی جوانان و نوجوانان را مورد تهدید قرار داده که تمامی کارهای شخصی آنان پشت میز کامپیوتر انجام می‌شود.

جهانشیری افزود: متأسفانه اکثر این عزیزان در یک فضای مجازی تنها و خلوت به شکل مرض گونه‌ای خود را درگیر فضای مجازی می‌کنند.

این مقام انتظامی به والدین توصیه کرد: فضای استفاده از کامپیوتر را در محیط پررفت و آمد خانواده طراحی کنید و وقت و زمان لازم و مشخصی را برای استفاده اینترنت و فضای مجازی برای فرزندان در نظر بگیرید.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: والدین اصلی‌ترین و مهم‌ترین نقش را در پیشگیری از آسیب‌های اینترنتی و تهدیدات فضای مجازی جوانان و نوجوانان دارند که باید بسیار هوشیارانه در این راه گام بردارند.

انتهای پیام/66006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول