اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات آمل خبر داد

پیش‌بینی تولید 11500 تن آبزی در 3 شهر مازندران

رئیس اداره شیلات آمل از پیش‌بینی تولید 11هزار و 500 تن آبزی پرورشی در سال جاری در شهرستان‌های آمل، نور و محمودآباد خبر داد.

پیش‌بینی تولید 11500 تن آبزی در 3 شهر مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سیدهادی عقیلی شامگاه امروز در آیین بهره‌برداری از یک واحد پروژه پرورش ماهی سردآبی به روش نیمه‌متراکم در روستای چنگاز این شهرستان با اشاره به اینکه تعداد 40 مزرعه نیمه‌متراکم پرورش ماهی در این شهرستان وجود دارد، افزود: این مزارع 820 تن در سال محصول تولید می‌کنند.

وی با اعلام اینکه در حوزه شیلاتی آمل، نور و محمودآباد 305 واحد آبزی‌پروری وجود دارد، اظهار داشت: در سال گذشته 11هزار و 200 تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در این منطقه تولید شده است.

عقیلی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید محصولات آبزیان در سال 92 در شهرهای نور، محمودآباد و آمل به 11 هزار و 500 تن افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به طرح پرورش ماهی سردآبی فراآبزی روستای چنگاز اظهار داشت: این مزرعه با ظرفیت 50 تن در سال در مساحی به میزان دو هزار هکتار ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح چهار زمینه اشتغال ایجاد شده است، یادآور شد: سه میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات کارگروه بخش کشاورزی در سال گذشته به این طرح اختصاص یافته است.

عقیلی یادآور شد: برای اجرای این طرح شش میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که بقیه آورده سرمایه‌گذار بوده است.

به گزارش فارس، طرح پرورش ماهی سردآبی فراآبزی با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران و مدیرکل شیلات مازندران به بهره‌برداری رسید.

 انتهای ‌پیام/ 86011/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول