اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان بویراحمد

آیین استقبال نمادین از کاروان امام رضا (ع) برگزار می‌شود‌

همزمان با دهه کرامت آیین استقبال نمادین از کاروان امام رضا (ع) در شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود.

آیین استقبال نمادین از کاروان امام رضا (ع) برگزار می‌شود‌

سالار احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که هرساله در استان برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: استقبال از کاروان نمادین امام رضا (ع) از برنامه‌های است که دهه سوم شهریور امسال در بخش مارگون شهرستان بویراحمد برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان بویراحمد اظهار کرد: برنامه‌ آیینی استقبال از کاروان نمادین امام رضا (ع) در بخشی از مسیری است که به استناد مدارک و منابع تاریخی مسیر اصلی حرکت امام (ع) از خوزستان به سوی کوه‌های کهگیلویه و بویراحمد و سپس از آن به اقلید فارس، یزد و خراسان بوده است.

احمدی افزود: با توجه به نقشه ارسالی از طرف آستان قدس رضوی به استان یکی از مسیرهای عبور حضرت از مارگون در شهرستان بویراحمد بوده که سال گذشته پس از اعلام به شهرستان طی جلسات و مصوباتی برنامه‌ها و اقداماتی در راستای استقبال نمادین از کاروان امام رضا (ع) صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن کاروان استقبال امسال نیز هماهنگی‌های لازم با مسئولان شهرستان جهت برگزاری بهتر برنامه‌های ویژه این ایام صورت گرفته که طی جلسات نهایی جزئیات آن‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

وی، تصریح کرد: به برکت حضور امام رضا (ع) در ایران امروزه خیر و برکت آن حضرت در مسیری که پیموده، مشهود است که نمونه آن اجرای جاده طریق‌الرضا در کشور است که در مسیری تاریخی و کوتاه‌تر خوزستان را از مسیر کهگیلویه و بویراحمد به اقلید فارس و سپس یزد و خراسان پیوند می‌دهد و بسیاری از مناطق را از انزوا خارج و شکوفا کرده، است.

احمدی ادامه داد: استقبال کهگیلویه و بویراحمد‌ها از کاروان نمادین امام رضا (ع) در شهر مارگون از افتخارات استان است که بین استان‌های کشور جزء پنج استان محل عبور امام علی ابن‌موسی‌ الرضا(ع) هستیم.

این مسئول فرهنگی به دیگر اهداف قدمگاه‌ امام رضا (ع) در مارگون اشاره و خاطرنشان کرد: وجود قدمگاه امام رضا(ع) در این منطقه و شناخت مردم به همراه جاذبه‌های دیگر موجب جذب گردشگر، شکوفایی و توسعه این منطقه می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد بیان کرد: با توجه به مصوبات قبلی در مارگون بلوارهای ورودی و خروجی شهر را به نام امام رضا(ع) نام‌گذاری و بوستانی در جنب حرمین بی‌بی‌خاتونین خواهران امام رضا (ع) به نام بوستان امام رضا (ع) افتتاح شده ،است.

احمدی با اشاره به حرکت کاروان احمدبن‌موسی (شاه‌چراغ) و امامزادگان بی‌بی خاتونین(س) همراه با اعقاب و منسوبان، گفت: این کاروان مدتی را در کاروانسرای «عینیه» (سقاوه) بویراحمد به علت بیماری و خستگی راه به ‌سر می‌‌بردند که در آن زمان از بین رفته یا به شهادت رسیدند. سپس توسط شیخ محمد در دشت بزرگی در کنار همین کاروانسرا دفن شدند.

احمدی ضمن تشکر از مدیرکل ارشاد اسلامی استان، مسئولین و مردم منطقه برای حمایت کامل از برگزاری جشنواره‌های رضوی در استان، افزود: ورود دین اسلام به کشور ایران و رونق مکتب تشیع به سبب وجود پربرکت هشتمین اختر تابناک سپهر امامت و ولایت بوده،است.

وی به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص این‌که فرهنگ منور رضوی باید در تمام طول سال در کل کشور جاری و ساری باشد اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری جشنواره‌های رضوی در سراسر ایران حاکی از عشق و ارادت خاص ایرانیان به ثامن الحجج(ع) است که هر سال باشکوه هرچه تمام ‌تر نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول